mschrijver
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 apr 2011
Goedemiddag,
Ik heb een Excelblad met daarop een grafiek wat bestaat uit 2 reeksen.
1. CBR waarde
2. Correctie
Zodra de gebruiker op een punt in de grafiek klikt, zal de correctie reeks bij het desbetreffende punt starten en selecteer vervolgens de volgende 20 punten als zijnde correctie.
Vervolgens wordt er aan de hand van die reeks een trendlijn getekend.
Nu heb je de mogelijkheid om in de eigenschappen van de trendlijn op te geven of hij voor of terug moet voorspellen.
Nu wil ik graag dat hij ten aller tijden terug naar 0 voorspelt, zodat de trendlijn de nieuwe 0-lijn wordt.
Handmatig kan ik dat natuurlijk makkelijk instellen. Mijn vraag is echter, is dit ook te automatiseren?
(VBA of wat dan ook?)
Voor het gemakt heb ik het Excelbestand toegevoegd als bijlage.
Alvast bedankt voor uw tijd en hulp.
Bekijk bijlage ChartEdit2.xlsm
Ik heb een Excelblad met daarop een grafiek wat bestaat uit 2 reeksen.
1. CBR waarde
2. Correctie
Zodra de gebruiker op een punt in de grafiek klikt, zal de correctie reeks bij het desbetreffende punt starten en selecteer vervolgens de volgende 20 punten als zijnde correctie.
Vervolgens wordt er aan de hand van die reeks een trendlijn getekend.
Nu heb je de mogelijkheid om in de eigenschappen van de trendlijn op te geven of hij voor of terug moet voorspellen.
Nu wil ik graag dat hij ten aller tijden terug naar 0 voorspelt, zodat de trendlijn de nieuwe 0-lijn wordt.
Handmatig kan ik dat natuurlijk makkelijk instellen. Mijn vraag is echter, is dit ook te automatiseren?
(VBA of wat dan ook?)
Voor het gemakt heb ik het Excelbestand toegevoegd als bijlage.
Alvast bedankt voor uw tijd en hulp.
Bekijk bijlage ChartEdit2.xlsm