• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trendsymbool werkend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias07

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2016
Berichten
66
Goedemiddag,

Inzake het volgende bestand heb ik een vraag: Bekijk bijlage Voorbeeld dashboard.xlsx

In cel J13 heb ik een trendsymbool toegevoegd. Het is de bedoeling dat wanneer bijvoorbeeld de score in cel D13 lager ligt dan de score van dezelfde periode van vorig jaar, er een pijl 'naar beneden' tevoorschijn komt. Wanneer de score van dit jaar hoger ligt dan de score van vorig jaar moet er een pijl 'omhoog' tevoorschijn komen. Indien de scores gelijk zijn; een pijl 'naar rechts'. De huidige formule in J13 is echter niet correct.

Bij de formule in J13 moet er wel rekening worden gehouden met de selectie in cel C8. Dus wanneer je in cel C8 KWARTAAL invoert (in plaats van MAAND of JAAR), dan moet het trendsymbool in cel J8 de cijfers van het huidige en het vorige kwartaal met elkaar vergelijken.
LET OP: indien je in cel C8 KWARTAAL invoert, dient cel C4 leeg te zijn en cel C5 gevuld te zijn (kwartaal 1, 2, 3 of 4).

Kan iemand mij helpen om de formule in cel J13 goed te krijgen?

Vriendelijke groet,


Matthias
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan