tri fire 5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Ik draai nu 2x 5770 1gb in crossfire en ik kan goedkoop aan een derde komen. Ze zouden draaien op een p6t SE waarbij dus 2 kaarten op x16 draaien 1 op x4. Zou dit veel beter zijn dan crossfire?

En hoe zou tri fire comparen met 6850 - 6870 - 6950

alvast bedankt

Dit hangt van verschillende factoren af.
Zijn je voeding,geheugen en processor zwaar genoeg om de 3de kaart tot z'n recht te laten komen?Om triple crossfire voluit te kunnen benutten mag de rest geen bottleneck vormen.
En dan heb je nog de compatibiliteit........veel games ondersteunen wel SLI of Crossfire,maar hebben nog moeite met een extra kaart......en dan valt het nog te bezien of de scaling nog zo goed is als met 2 kaarden.

5770 in gewore crossfire zou nog niet te veel mogen schelen met de prestaties van de single kaart 6** series tot en met de 6950..

mijn systeem bestaat uit:

3x2gb 1600mhz 8-8-8-24
i7 920
cooler master silent pro m700w

maar het is dus hoogst waarschijnlijk beter om gewoon crossfire te blijven en het geld ergens anders aan te besteden? misschien om van de 3x2gb 6x2gb te maken?

Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaringen met tri opstellingen. 2x 5770 zal de 6870 waarschijnlijk nog verslaan, zolang het spel crossfire vriendelijk is. Een 6950 zal dual-5770 waarschijnlijk net verslaan.

Triple 5770 kan theoretisch de 6950 makkelijk verslaan, maar zoals gezegd ik heb geen idee hoe zo'n opstelling schaalt

maar het is dus hoogst waarschijnlijk beter om gewoon crossfire te blijven en het geld ergens anders aan te besteden? misschien om van de 3x2gb 6x2gb te maken?

Als het voor mezelf zou zijn,zou ik nog even wachten en nog een paar maandjes voortboeren met die 5770 crossfire setup (heb ik zelf ook ;)) en ook dat geld niet spenderen aan extra geheugen.
Nieuwe ATI kaarten,codenaam "Southern Islands",met de nieuwe 28nm architectuur,loeren om de hoek.....misschien zit daar de door jou gewenste upgrade tussen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan