Trial Programa maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Hoe kan ik elke dag -1 doen zo dat als het 0 is Staat koop nu

Dus 30 dagen gratis en elke dag weer eentje minder!

Ik werk alleen met VB.net maar ik zou dan de datum van de dag dat de gebruiker het programma het eerst start en er 30 dagen bij op te tellen, ergens opslaan en elke keer wanneer het programma start te checken of de 30 dagen om zijn. Snappie?

Misschien is het handiger om dan om het uur te checken wat de datum is. Anders sluit ik het programma gewoon niet af.

Sla de datum van installatie en aflopen op in het geheugen (encrypted). Check of de huidige tijd hierbinnen valt < Nodig om computertijd abusing tegen te gaan >.

Precies wat Jabber zegt , want ik kan altijd mijn windowsklok aanpassen.

ik zou in eerste instantie met een ntp serverklok een timestamp maken (+ 30 dagen) in de registry (gecodeerd). ntp0.nl.net is misschien een goede keuze.

iedere keer dat je het programma opstart je tijd vergelijken met de servertijd. deze heeft ook niets met je windowsklok die kunnen ze gewoon verschuiven. zonder dat de afteltijd aanpast.

mocht het internet echt problemen geven zou ik een windows.service schrijven die een eigen 30 dagen klok bijhoud. dan heb je internet ook niet nodig. de windowsklok kan dan ook gewoon worden aangepast, maar je programma telt gewoon door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan