• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trillen van knoopjes vermijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Hallo iedereen

Hoe vermijd ik dat de knopjes aanwezig in mijn bestand niet trillen tijdens AutoFit? hieronder vindt u de gebruikte code voor AutoFit

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.screenupdating = False
Cells.Rows.AutoFit
Application.screenupdating = True
End Sub

Met vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met knoopjes???

Kun je svp code markeringen voor VBA-code gebruiken ?

Je hebt je bericht geplaatst in de Excel sectie en laat een Excel event routine zien.
Het voorbeeld dat je nu plaatst is een Word document :rolleyes:

Zanfa,

ik denk niet dat edmoor dit bedoelt....

Je post een .xlsx bestand met een plaatje van een .xlsm bestand. Dit gaat echt niet werken.

Plaatjes helpen inderdaad niet echt bij het proberen na te spelen van het probleem en het vinden van een oplossing ervoor.

Wij noemen dat knopjes, maar maakt niet uit ;)
Hier zie ik dat echter niet gebeuren. De routine wordt bij iedere cel wisseling uitgevoerd, maar de knopjes blijven keurig stil.
Die regelhoogte wordt trouwens sowieso goed gezet, ook zonder die routine.

Laatst bewerkt:
Bij mij wel. Het zal dus een instelling zijn. Met welke versie van Office werk je?

Selecteer de kolom en zet in de Eigenschappen, tab Uitlijning bij Terugloop een vinkje:
Terugloop.jpg

Het kan zijn dat er een zwart vierkantje in staat.
Dan toch even aanklikken zodat er een vinkje staat.
Zo wordt de regelhoogte al tijdens het typen aangepast en is er geen macro voor nodig.

Dat doe je dan voor alle kolommen waar het nodig is.
De betreffende kolommen kan je allemaal ineens selecteren om bovenstaande uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Beste

Ik heb de stappen gevolgd maar zonder resultaat.

Mvg

Laatst bewerkt:
Vreemd. Dat werkt hier goed, ook in je eigen document.

Beste

Misschien omdat de cellen in het tabblad "zoekopnaam" formules bevatten. Met tabblad "gegevens" zonder formules werkt perfect.

Mvg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan