trillen van monitor beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiwema

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Sinds kort heb ik een medion 19"monitor.
Opstarten e.d gaat goed maar als ik nu naar bv dit forum kijk(als voorbeeld), zie ik vaak een trilling in mijn beeld, net als bij het opstarten, als de automatische instelling zijn afstelling kiest.

op mijn bureau staat ook een siemens draadloze huistelefoon met homecradle.

Het is dus net alsof mijn beeld even trilt.

wat kan dit zijn???
hellup

bvd:) :thumb:

harry

Haal die telefoon eens uit de buurt van de monitor. Kijk ook even of de vernieuws frequency(Hz) goed staat, meestal wordt deze standaard op 60 Hz gezet. Kijk of het helpt deze naar 70Hz te zetten. Dit kun je doen bij je videokaart instellingen.

Bedankt voor de reactie, maar heb monitor op 60Hz, &0Hz en 72 Hz ingesteld. geen verbetering, daarentegen vandaag een gigantisch trillend beeld, de hele dag.
Telefoon al weggehaald, niets helpt.
Het beeld geeft een korte flikkering, in de snelheid vamn het woord "tik" tik"

????:o :confused: :mad: :(

bvd:)

harry

Heb je misschien speakers vlak naast je monitor staan?
Als je het geluid "hard" zet dan kan dat ook fluctuaties veroorzaken in je beeld.

heb je iets van een printer of dergelijks in de buurt staan met zo'n blok tussen de stekker in het stopcontact en je apparaat zelf?

mijn broertje heeft nog zo'n bol beeldscherm en die flikkerde(beelscherm:p ) ook zo doordat dat blok er tegenaan lag. ook onder het opstarten goed maar als hij eenmaal in windwos was ging hij flippen.

:) :p

Alle "oplossingen" geprobeert.
niets hielp, en heb uiteindelijk een andere videokaart gekocht met 128Mb ipv de 32 Mb die ikeerst had.

Probleem opgelost, hij trilt niet meer.

bedankt voor het meedenken.:thumb:

groetjes

harry

:evil::mad::o
sorry te vroeg gepost,....zie volgende post

Laatst bewerkt:
:o

Nou dat dacht ik dus.:evil:
het trilde daarna weer even hard.

Nieuwe pc gekocht,( met vista), medion 19 inch monitor er weer op.

trillend!!!!!beeld bij opstarten, en tijdens pc gebruik.

screenfrequentie op 75Hz, 1280x960 of hoger maakt niets uit.
kleuren eerst 32 bit nu 16 bit,....géén verschil.

512 videokaart gforce gekocht. geen verschil.

het vervelende is dat terwijl ik dit nu typ, er geen flikkering is. maar dat kan straks weer veranderen.

een tijd ging het goed, als ik dan de medion monitor, als medion liet detecteren, dan flikkerde het beeld weer, zette ik hem terug naar plug en play monitor, dan was het weer goed leek het.

maar is op de lange termijn ook geen oplossing, flikkert nog erg vaak.

wie weet nog een mogelijke oplossing???

bvd:thumb:

harry

Dag hiwema, Ik wil even opmerken dat een flatscreen altijd op de aanbevolen frequentie en resolutie hoort te werken. Dat moet na het installeren van de monitordriver gecontroleerd worden. Je hebt het gehad over Plug en Play monitor en het laten detecteren als Medion, ik vraag me daarom af of de procedures voor het installeren van de meegeleverde drivers en stuurprogramma's wel zijn gevolgd. Zoek eens in de doos naar een CDRom. Tenslotte een tip: De monitor uit het stopcontact trekken geeft vaak een reset van de instellingen, soms helpt dat. Controleer de knopjes ook op vastzitten door er even op te trommelen en ze te bewegen. Buig het snoer op alle plaatsen, vooral vlak bij de stekker en kijk op het scherm om te zien of er ergens sprake van kortsluiting of een kabelbreuk kan zijn. De afzonderlijke kabeltjes in een snoer zijn vaak dun en erg kwetsbaar.

Komt door een elektronisch apparaat dat in de buurt staat/op dezelfde stekkerdoos zit aangesloetn. Als ik zelf zit te computeren op mijn eigen Pc, en mijn zusje kijkt TV vlak naast mij trilt mijn scherm ook ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan