Dag allemaal,
Topic ook al op Tweakers gezet, maar ook hier maar even.
Ik loop al een hele tijd aan te klooien met een pc die maar niet doet wat ik wil, meer specifiek op dit moment: het beeld trilt enorm. Het beeld gaat op en neer, en bovenin is een strook et zien met groene blokjes. Onder Kubuntu zie ik bovendien ook horizontale strepen. Het gekke is dat het niet altijd voorkomt. Soms gaat het opeens goed. Dit was ook het geval voor ik vanmiddag naar een vriend toeging om toch maar daar mijn monitor te checken. Kom ik thuis, heb ik opeens weer het probleem. Overigens, op het moment dat de processor of de harde schijf flink aan de gang moet heb ik geen probleem.
- komt voor met zowel de analoge als digitale kabel
- komt voor onder zowel Kubuntu 9.10 als Windows XP (heb beide systemen met beide kabels getest)
- alle drivers netjes geüpdatet; probleem blijft
- monitor én DVI-kabel bij vriend getest; aldaar geen problemen
- oude CRT-monitor analoog aangesloten; die ging zelfs helemaal op zwart
- speakers weggehaald; biedt geen soelaas
Wat kan ik nog meer doen? Toch maar mijn moederbord opsturen?
Specificaties:
- monitor: Samsung T200 LCD / Philips CRT 107 E6
- moederbord: Gigabyte MA780G-UD3H
- videochip: ATI Radeon HD3200
Topic ook al op Tweakers gezet, maar ook hier maar even.
Ik loop al een hele tijd aan te klooien met een pc die maar niet doet wat ik wil, meer specifiek op dit moment: het beeld trilt enorm. Het beeld gaat op en neer, en bovenin is een strook et zien met groene blokjes. Onder Kubuntu zie ik bovendien ook horizontale strepen. Het gekke is dat het niet altijd voorkomt. Soms gaat het opeens goed. Dit was ook het geval voor ik vanmiddag naar een vriend toeging om toch maar daar mijn monitor te checken. Kom ik thuis, heb ik opeens weer het probleem. Overigens, op het moment dat de processor of de harde schijf flink aan de gang moet heb ik geen probleem.
- komt voor met zowel de analoge als digitale kabel
- komt voor onder zowel Kubuntu 9.10 als Windows XP (heb beide systemen met beide kabels getest)
- alle drivers netjes geüpdatet; probleem blijft
- monitor én DVI-kabel bij vriend getest; aldaar geen problemen
- oude CRT-monitor analoog aangesloten; die ging zelfs helemaal op zwart
- speakers weggehaald; biedt geen soelaas
Wat kan ik nog meer doen? Toch maar mijn moederbord opsturen?
Specificaties:
- monitor: Samsung T200 LCD / Philips CRT 107 E6
- moederbord: Gigabyte MA780G-UD3H
- videochip: ATI Radeon HD3200
Laatst bewerkt: