Trillian en Norton Personal Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Volgend probleem:
Ik gebruik Trillian met daarin MSN en ICQ, ik heb op mijn PC Norton Personal Firewall staan. Nu kan ik met de normale Windows Messenger wel bestanden oversturen maar met de MSN in Trillian niet, terwijl Trillian alle vrijheid heeft van mijn Firewall........ Wat moet ik instellen in mijn firewall om dit via Trillian ook goed te laten gaan?
 
Ik ken NPF niet zo goed, maar toestaan van TCP verkeer uitgaand en inkomend moet toch voldoende zijn.

Heb je dit met regels aangegeven of via een soort algemene instelling?
 
Geplaatst door caveman
Ik ken NPF niet zo goed, maar toestaan van TCP verkeer uitgaand en inkomend moet toch voldoende zijn.

Heb je dit met regels aangegeven of via een soort algemene instelling?

Norton komt zelf met een melding zodra ik met Trillian ga werken de eerste keer, deze zet ik dan op "permit all". Ik heb bij deze installatie eerst een program scan gedaan en daar bij Trillian aangevinkt dat hij ook een "permit all" krijgt, dus erg vreemd dat het nog steeds niet werkt. Met de ICQ in Trillian kan ik wel bestanden oversturen.
 
Maar houdt 'permit all' ook in dat inkomend verkeer is toegestaan? Zelf heb ik een aparte regel voor trillian, omdat een globale instelling niet werkte bij het verzenden/ontvangen van bestanden (normale berichten gaan over hetzelfde kanaal en komen daarom wel gewoon door).
 
Geplaatst door Caspar107
Volgend probleem:
Ik gebruik Trillian met daarin MSN en ICQ, ik heb op mijn PC Norton Personal Firewall staan. Nu kan ik met de normale Windows Messenger wel bestanden oversturen maar met de MSN in Trillian niet, terwijl Trillian alle vrijheid heeft van mijn Firewall........ Wat moet ik instellen in mijn firewall om dit via Trillian ook goed te laten gaan?

Lees dit even Caspar. volg dezelfde regels als MSN voor trillian. Dat zal je probleem wel oplossen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...b171aa55f378cc8b88256bba006db2be?OpenDocument
 
Zoals het beschreven staat voor Messenger klopt het niet helemaal voor Trillian, althans, er staat niet appart vermeld: Click the first instance of the rule "MSN File Transfer," and then click Modify. Die kom ik dus niet tegen, maar goed, heb zoals in de bijlage alles staan, lijkt me toch voldoende.
 

Bijlagen

  • firewall.jpg
    firewall.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 13
Caspar107,

Kun je wel versturen als je je firewall uit hebt staan?
 
Geplaatst door Caspar107
Nee..................erg vaag

Dat heeft het dus niets te maken met je Norton firewall en in dat geval zou ik kijken of het misschien aan de interne firewall ligt van XP (als je XP hebt). Zet die uit.

En kijk of je nog andere beschermende software hebt op de computer die dit probleem kan veroorzaken.

Als je dat niet hebt. Verwijder trillian en installeer het opnieuw. Dan moet het wel werken.
 
Firewall van XP staat natuurlijk uit, heb dat onding nog nooit aan gehad, heb Trillian al diverse malen opnieuw geïnstalleerd maar niks helpt. Zonder Norton Personal Firewall geïnstalleerd werkt het wel, das het rare ervan, alle toestemmingen staan juist maar toch werkt het niet.

Verder heb ik niks aan software erop staan die het tegenhoudt, Ad-Aware en SpyBot.
 
Dat is inderdaad raar.

Ok doe dit:

ga naar options-firewall-en verwijder daar 80 van de lijst-ok.
Kun je nu wel bestanden versturen en krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dit helpt, maar een firewall heeft vxd drivers die geladen blijven, ook als je de firewall afsluit. De firewall zou je dan moeten uitzetten in het programma en niet afsluiten.
 
Geplaatst door caveman
Geen idee of dit helpt, maar een firewall heeft vxd drivers die geladen blijven, ook als je de firewall afsluit. De firewall zou je dan moeten uitzetten in het programma en niet afsluiten.

Kan kloppen, maar ik "disable" de firewall ook even, sluit hem niet af.
 
Ik weet niet zeker of het uberhaubt aan NIS ligt. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Wat ik zou doen is dit: deinstalleer NIS via configuratiescherm-software en gebruik RNIS en RNAV vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...23bda5412ae1a49688256abe00615e20?OpenDocument

http://service1.symantec.com/SUPPOR...33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument

Kijk dan of je bestanden kunt versturen en ontvangen met trillian.

Zo nee, dan ligt het zeker niet aan NIS. Zo ja, sluit dan alle achtergrong programma's in start-uitvoeren-msconfig-opstarten en installeer NIS opnieuw en laat de standaard instellingen staan, maar geef trillian wel alle rechten.

Werkt het dan?
 
Zonder NPF lukt het wel, dat heb ik al geprobeerd. Trillian heeft al alle rechten.
 
Geplaatst door Caspar107
Zonder NPF lukt het wel, dat heb ik al geprobeerd. Trillian heeft al alle rechten.

Nou mooi dan weet je wat je moet doen. Het staat in mijn vorig bericht.
 
Eh....... wat ik moet doen, zou het niet weten hoor, krijg het dus niet voor elkaar met de Firewall erop. Zonder Firewall gaat alles prima (dus met Norton ge-deïnstalleerd).
 
Nee Caspar,
Ik bedoelde dus niet op de normale manier deinstalleren en op de normale manier installeren.

In kort opnieuw: deinstalleren-rnis+rnav-installeren met een schone installatie via msconfig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan