TRILLIAN-geschikt voor 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

raadsel

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Hallo!

Ik gebruik al enkele jaren Trillian (ben er hééél tevreden van!!) maar een vriendin vroeg me of ze haar beide kinderen er onder hun eigen msn-naam (hotmail) kon inzetten...
kunnen er 2 accounts van msn-messenger op trillian gezet worden???

Groetjes!

Het kan, maar Trillian kan helaas niet met 2 afzonderlijke lijsten werken dus alle contact personen worden op beide accounts toegevoegd.

Tenminste, zo heb ik het ervaren.. misschien dat je met verschillende profielen kan werken maar weet niet of je dan aparte lijsten hebt.. dit zou je zelf moeten proberen.

Ja dat kan.
Ik praat nu over trillian pro v1 en 2:

In de options/preference kun je bij "profiles" meerdere accounts aanmaken en deze met password beveiliggen.
Eeen vinkje weghalen bij de oude account voor "login automaticly with this account" en ze kunnen niet in elkaar account.(tenzij ze beide open staan uiteraard)

Een tweede account tegelijkertijd openen gaat op dezelfde manier als altijd, gewoon trillian.exe openen en dan kiezen voor een profile.(je zal gevraagd worden of trillian 2keer mag opstarten, hier ja opgeven)

Ik weet niet of de standaard versie ook profiles heeft, maar dat zal haast wel. Kun je bekijken in de options igg.

Succes.

PS.het is wel even afwachten of trillian door msn ondersteunt gaat blijven worden, 14/15 oktober hadden ze trillian ook al gekickt, kans is groot dat dit weer gebeurt.

Laatst bewerkt:
ik werk met de v0.74 (W/patch E) versie van september 2003 (pas upgrade gedaan) - deze versie heeft dus ook profiles, ja.

Maar ik vraag dit voor een vriendin en die heeft Trillian nog niet op haar pc, dat ga ik er morgen bij haar op zetten.

Dus kan ik beter die pro-versie erop zetten? maar die is niet gratis zeker?

Geplaatst door raadsel
ik werk met de v0.74 (W/patch E) versie van september 2003 (pas upgrade gedaan) - deze versie heeft dus ook profiles, ja.

Maar ik vraag dit voor een vriendin en die heeft Trillian nog niet op haar pc, dat ga ik er morgen bij haar op zetten.

Dus kan ik beter die pro-versie erop zetten? maar die is niet gratis zeker?

Ik heb het 2 keer tesamen opstarten van trillian 0.74 noit mogen meemaken dus hier kan ik niet op antwoorden. Maar ik vermoed dat de basic ook gaat voldoen.
Zie hier voor de spec.
Nee de proversie kost 25 dollar geloof ik.

Laatst bewerkt:
Bij mij ging het net zo als Breezer zegt. De contactpersonen lijsten worden samengevoegd en je kun ze niet meer verwijderen, alleen maar blokkeren.
Ik weet niet of de pro versie het wel mogelijk maak om met twee accounts te werken.

Wat breezer zegt klopt ook, dat gbeurt in elke versie trillian, maar niet als je profiles aanmaakt. Dan kun je wel met verschillende adressen inloggen.

ik moet het straks even aan mijn vriendin vragen, maar het zou kunnen dat het niet erg is dat beide kinderen dezelfde contactpersonen in hun lijstje staan hebben, want ze zijn nog redelijk jong..
maar de pro-versie zal ze niet willen, het moet gratis blijven.
trillian een 2 keer openen in de v0.74-versie kan theoretisch gezien wel, maar dan sluit hij de eerste Trillian af bij mij omdat ik niet 2x aangemeld kan zijn bij messenger..
dus als ik alles goed begrijp moet ik gewoon 2 profiles aanmaken?
en @temptation, dat zou dus ook lukken met de v0.74-verise dan?

daar ben ik ook mee bezig :-)
gelukkig is er nog niemand online op messenger want ik ben de hele tijd aan't aan- en afmelden ;-)

Geplaatst door raadsel
trillian een 2 keer openen in de v0.74-versie kan theoretisch gezien wel, maar dan sluit hij de eerste Trillian af bij mij omdat ik niet 2x aangemeld kan zijn bij messenger..
dus als ik alles goed begrijp moet ik gewoon 2 profiles aanmaken?
en @temptation, dat zou dus ook lukken met de v0.74-verise dan?

Dit komt waarschijnlijk omdat je nu denk ik in beide profielen hetzelfde msn adres hebt ingevuld, hierdoor krijgt trillian dan iets door van de msn server wat niet kan en meld ie de andere af.

Korte beschijving hoe te doen:
Je maakt 2 profiles aan in preference, je geeft ze een naam bv. pietje met pietjes msn adres en klaasje met klaasjes adres en je geeft ze desnoods een wachtwoord.
Geef ook in beide profielen op dat betreffende profiel niet automatisch/standaard opstart bij opstarten
Wanneer je nu opstart word er eerst gevraagd of pietje of klaasje z'n profiel opgestart moet worden.

Net zelf getest op 0.74, het werkt perfect hoor. Ze heeft hiervoor geen pro versie nodig.
Als iets niet duidelijk is/lukt vraag gerust.

Laatst bewerkt:
ik denk dat het lukt ja :-)

ik had de eerste keer wel 2 verschillende accounts in de profiles gezet, maar had gewoon trillian niet volledig afgesloten, alleen maar offline gezet.. dat was mijn fout hé
nu vraagt hij een hele nieuwe configuratie voor de andere account (die ik nu wel even als automatisch opstarten gezet heb, maar dat ga ik weer wegdoen), dus denk ik dat alles wel in orde komt :-)

heel erg bedankt voor de hulp en de tijd die je erin stak om het uit te zoeken!!

groetjes!

werkt perfect!!

ik heb ze zelfs allebei in een andere skin gezet voor de duidelijkheid :-)

mooi!!

BEDANKT!

Geplaatst door BrEeZeR
Het kan, maar Trillian kan helaas niet met 2 afzonderlijke lijsten werken dus alle contact personen worden op beide accounts toegevoegd.

Tenminste, zo heb ik het ervaren.. misschien dat je met verschillende profielen kan werken maar weet niet of je dan aparte lijsten hebt.. dit zou je zelf moeten proberen.

Ik heb 2 verschillende lijsten hoor, Breezer!
Per profiel dus een eigen lijst, maar dus ook wel via 2 verschillende accounts. Dan weet je dat ook weer hé :-)
Mijn vraag is dus helemaal opgelost.

dank aan iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan