Triple monitor setup, welke videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Een tijdje terug is mijn Game-PC half uitgebrand, moederbord heeft het begeven (XFX 9600GSO, 4GB DDR2-800 en een Phemon II X4 955 hebben het overleefd). Momenteel is deze nog niet terug van RMA, maar ik denk dat het moederbord niet meer te maken valt en ik waarschijnlijk een nieuw moederbord mag gaan uitzoeken. Geen groot probleem, ik heb immers een laptop staan en even een aantal weken zonder gamen kan ook geen kwaad.

Omdat ik een redelijke gamer en multitasker ben, ben ik al een tijdje bezig met een triple monitor setup. Daarvoor ben ik nog volop rond aan het kijken, maar binnenkort zal deze setup toch in huis staan.

Rest nu het probleem, gebrek aan grafisch geweld. Nu is een hele Eyefinity oplossing helemaal niet nodig, twee losse videokaarten voldoen prima. Nu alleen nog de vraag, welke. Ik heb nu nog een 9600GSO liggen, daar kan ik er een bij kopen of ik verkoop de GSO ook gewoon en koop twee losse kaarten terug. Weet eigenlijk niet waar ik het slimste uit ben, ook het ATI/Nvidia gedeelte nog niet. Gebruik van Crossfire/SLI is niet nodig, aangezien ik ze toch los gebruik.

De kaartjes koop ik waarschijnlijk op Marktplaats, omdat mijn budget niet al te hoog ligt.

Iemand suggesties?

hoe hoog is je budget precies?
je zou een ati hd5xxx kunnen nemen die ondersteunen 3 schermen en hebben eyefinity om daarop te spelen.

voor 3 schermen is ATI standaard goedkoper

1 HD5xxx GPU kan 3 schermen aan met eyefinity

terwijl je 2 GPU Nvidia GTX200 of hoger nodig hebt voor Nvidia

Nvidia is ook duurde kwa prijs/prestatie ongeveer 100 euro
je zult hier dan max 15% snelheids winst uit halen maar of dat 100 euro waard is ligt aan jou

200 als je voor 2 kaarten gaat denk eerlijk gezecht dat het niet waard is
ik denk dat de juisten keuzens voor jou de HD5850 of HD5870 zijn

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd, mijn budget ligt niet geweldig hoog. Heb momenteel rond de €60,- te besteden voor een extra kaart. De GSO kan ik ook verkopen, dan heb ik rond de €100,- klaarliggen.

@firest0rm: Het is niet de bedoeling SLI/Crossfire te gaan gebruiken, ik wil de kaarten los in gebruik hebben, mocht ik voor een extra kaart gaan.

Zolang ik minimaal drie schermen kan aansturen zonder prestatieverlies t.o.v. mijn huidige kaart ben ik allang blij. Momenteel is er veel leuks te vinden op Marktplaats, wat de keus wel moeilijk maakt.

Zoals gezegd, mijn budget ligt niet geweldig hoog. Heb momenteel rond de €60,- te besteden voor een extra kaart. De GSO kan ik ook verkopen, dan heb ik rond de €100,- klaarliggen.

@firest0rm: Het is niet de bedoeling SLI/Crossfire te gaan gebruiken, ik wil de kaarten los in gebruik hebben, mocht ik voor een extra kaart gaan.

Zolang ik minimaal drie schermen kan aansturen zonder prestatieverlies t.o.v. mijn huidige kaart ben ik allang blij. Momenteel is er veel leuks te vinden op Marktplaats, wat de keus wel moeilijk maakt.

okey dan is dit volgens mij je eenige optie
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ATI+HD5770

je hebt simpel weg niet genoeg geld voor Nvidia
en eyefinity is de eenige optie om met 1 kaart 3 schermen te gebruiken
alleen de zwaarste spellen zullen dan wel op medium moeten als je geen lag wilt hebben

de 5750 en 5770 kunnen de meeste nieuwe spellen als mw2 en bbc2 makkelijk aan op allerhoogst.

nee ook niet in theorie

de kaart heeft maar 128 bandwith de kaart gaat laggen en word heet ik raad het af om met zoveel beeldschermen die kaart te gebruiken en dan op high detail met hoogste resolutie

dan heb je een HD5850 nodig minimaal!

m aar die zijn boven het budget:confused:

ja maar hij hoeft het tog niet op hoge kwaliteit te spelen?
medium is ook goed hoor ;)

als hij hoge kwaliteit wilt spelen moet hij maar op 1 scherm spelen en de andere uit zetten

met dit budget is het een of het ander

3 schermen = medium/laag met zwaren spellen
1 scherm = hoge kwaliteit met zwaren spellen

Zeg het maar als ik het fout heb, met mijn budget kan ik beter een grappig extra kaartje erbij halen. Om nou een HD58xx aan te schaffen is wat overkill voor wat ik eraan te besteden heb.

Iets van een leuke 8 of 9 series Nvidia voldoet wel. Wordt geen heel zware gaming, al kon ik MW2 ook op full spelen met de 9600GSO en een redelijke resolutie.

Zeg het maar als ik het fout heb, met mijn budget kan ik beter een grappig extra kaartje erbij halen. Om nou een HD58xx aan te schaffen is wat overkill voor wat ik eraan te besteden heb.

Iets van een leuke 8 of 9 series Nvidia voldoet wel. Wordt geen heel zware gaming, al kon ik MW2 ook op full spelen met de 9600GSO en een redelijke resolutie.

um
ik denk dat 1 HD5770 beter is dan Nvidia 9 series in SLI
en de HD5770 is nieuw deze kaart heeft nog een toekomst in tegenstelling tot de 8 of 9 series

en DX11 is het wel waard!

Laatst bewerkt:
Als ik het geld had zou ik wel voor die oplossing gaan.

Een kaartje wat ongeveer gelijk is aan een 9600GSO of GT, wat zou ik daaraan kwijt zijn (Marktplaats)?

denk rond de 50 a 60 euro maar hij is veel beter dan de 9600 hoor.

Met alle respect, maar lezen jullie mijn vraag en antwoorden wel? De kaarten gaan NIET in SLI, ik wil slechts 3 monitoren kunnen aansturen. Kan prima met een extra videokaart, maar ik wilde weten wat voor mij de beste oplossing was, nieuwe kaart aanschaffen of er een tweede bijzetten. Dat wordt dus het laatste.

Ook performance moet ongevee rgelijk zijn aan een 9600GSO, aangezien ik meer niet echt nodig heb. Altijd leuk, maar in mijn geval even niet van belang.

Ik ga dus een tweede kaart aanschaffen, en zoek dus naar een mooi kaartje daarvoor tegen een leuk prijsje.

Vraag is in principe opgelost, maar eventuele leuke aanbiedingen of andere alternatieven mag je altijd posten :)

dan raad ik je zeker de 5770 aan je kan er 4 schermen op aansluiten 2 via dvi 1 via displaypoort en 1 via hdmi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan