Triple monitor setup, welke videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik beschik over 3 schermen en een HD Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X. Dat is niet bepaald "beknibbelen". Toch moet ik nog een aparte Displayport-adapter aan gaan schaffen.

Dit verhaal zal wellicht niet voor Dillon gelden, maar het verhaal is niet echt zwart-wit. :)

Je begrijpt de context van mijn bericht helemaal níet.

Geef TS liever advies over een goede videokaart voor z'n nieuwe moederbord.

Waarom wil je 3 beeldschermen voor 1 pc?

Om meer functioneler te kunnen werken, of om multimonitor-gaming te kunnen doen :).

maar je ziet dan toch gewoon hetzelfde beeld op 3monitoren?

Dat is een optie. Dit concept zie je wel eens in winkels (monitoren tegenover elkaar), etalages of bij laptops.
De meergebruikte optie is echter om het bureaublad uit te rekken, waardoor je veel meer "schermruimte" hebt.

ow ok. apart. gewoon een soort panorama. bedankt. weet ik dat ook wer:p

hallo,

mijn sapphire 5770 vapor-x heefd 2 dvi aansluitingen een hdmi en een display poort, ik zluit 3e scherm via hdmi aan maar via displayport aansluiten is nog makkelijker. er zijn kabels te koop van hdmi naar dvi en van displayport naar dvi.

Ik zal iedereen maar eens informeren wat er nu uiteindelijk is gebeurd:

Heb via @Harry Snor op dit forum een extra videokaartje kunnen krijgen. Werkt allemaal prima, SoftTH ingeschakeld. Ook zijn er inmiddels drie nieuwe Dell E1910 schermen besteld, welke in de loop van volgende week binnen zullen komen.

Dat werkt prima. Drie dezelfde resoluties is te doen zonder in te stellen, en anders even apart de resolutie ingeven. Even de config doorspitten, instellingen spreken vrijwel voor zichzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan