tripple screen setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

danrik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo iedereen,

De zomer komt eraan dus ik wil flink wat geld gaan verdienen. Heb nu 3 monitoren, dit is echter wel een bij elkaar geraapt zooitje :o. Alleen eentje werkt niet, nu heb ik vernomen dat je voor 3 schermen een speciale video kaart nodig hebt.

Ik heb nu een monitor op vga, hdmi en dvi.

Ik wil eigenlijk 3 x dvi.

Ik vraag dus om aanraders voor 3 monitoren en een video kaart mijn budget ligt tussen 400 en 500 euro.

HDMI en DVI zijn compatible (zijn dus met een verloopkabeltje aan te passen). video kaarten met 3 connecties gebruiken meestal DisplayPort als de derde interface. je makkelijkste oplossing is dan: huidige HDMI+DVI + monitor met displayport en daarbij elke moderne ATI kaart.

Indien je voor 2 nieuwe monitoren gaat ga je uit je budget lopen

Laatst bewerkt:
ik wil eigenlijk 3 nieuwe dezelfde monitoren, het liefst allemaal met dvi aangesloten op één videokaart zonder verloopjes e.t.c.

drie dezelfde monitoren kan, maar videokaarten met 3 DVI uitgangen niet. Uitgaande van de eis van minimaal full HD schermen en allemaal hetzelfde is dit de goedkoopste:

http://tweakers.net/pricewatch/257381/dell-ultrasharp-u2311h.html

200 euro x3 en dan heb je nog een videokaart nodig.

Je kunt ook voor 2 losse videokaarten gaan, maar dan moet dat op je moederbord kunnen, en kan soms een nachtmerrie zijn om goed in te stellen. (wat moet runnen op je default kaart, wat op andere kaart, etc.)

2 videokaarten instellen is geen nachtmerrie. Wordt vanzelf geregeld. Je moet enkel mogelijk je hoofdmonitor aangeven.

drie dezelfde monitoren kan, maar videokaarten met 3 DVI uitgangen niet. Uitgaande van de eis van minimaal full HD schermen en allemaal hetzelfde is dit de goedkoopste:

http://tweakers.net/pricewatch/257381/dell-ultrasharp-u2311h.html

200 euro x3 en dan heb je nog een videokaart nodig.

Je kunt ook voor 2 losse videokaarten gaan, maar dan moet dat op je moederbord kunnen, en kan soms een nachtmerrie zijn om goed in te stellen. (wat moet runnen op je default kaart, wat op andere kaart, etc.)
Bestaat zelfs met 4 monitoren, beter gezecht ik heb er een waar je 4 monitoren mee aan kan sturen. De 4850x2

d8 al, had al het een en ander gevonden, maar wie heeft voor mij een advies voor viedokaart(en) en monitoren?

Afhankelijk van of je je budget aan wil passen.

Crash geeft aan dat het gebruik van twee losse videokaarten in Win7 wel meevalt blijkbaar (is voor mij lang geleden). Ik draai 2 kaarten in crossfire.

De 4850x2 wordt volgens mij al tijden niet meer verkocht. en onder de 300 euro kan ik echt geen kaart vinden met 3x DVI, maar mogelijk zijn andere mensen beter op de hoogte. volgens mij moet het dan kunnen met 2 videokaartjes van 50 euro en 3 schermen van 130 euro, maar of je de schermen dan ook kan gebruiken voor iets als spelletjes is dan wel de vraag, en je moederbord moet 2 pci-e16 sloten hebben

dat naakt niet echt uit, ik kan mn budget wel omhoog gooien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan