Troj clicker.ja in mousepad3.exe is niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon in de veilige modus scannen met Ewido (Google)
Heb je wat gevonden maar komt de trojan de volgende dag weer terug dan zul je systeemherstel even uit moeten schakelen/scannen/weer inschakelen.

bork zei:
wat is de volledige naam van deze trojan ?
Dit is de volledigenaam TROJ CLICKER.JA en zit in C:/mousepad3.exe en trend micro geeft dit aan.
Unable to clean or delete the infected file

2 mogelijkheden

1)Download hijackthis, maak een scan en post je log op een forum waar ze je kunnen helpen met hijackthis logjes.

2) de zware oplossing: herinstaleer windows.

Bork, heb jij dan iets gevonden van die trojan?
Is niet bekend bij Symantec en op het net kom je bij zo'n onbetrouwbare site uit.

bork zei:
2 mogelijkheden

1)Download hijackthis, maak een scan en post je log op een forum waar ze je kunnen helpen met hijackthis logjes.

2) de zware oplossing: herinstaleer windows.
Bedankt 'k zal het proberen

elisa --> nee niet over troj clicker, ja, maar wel een franse log over mousepad3.exe . en wat ik uit die log haal is dat het een trojan/spyware is.

Maar dan ga je wel erg ver door een format voor te stellen :D
Die Ewido is speciaal voor trojans. Bovendien is de trojan niet met
draaiende Windows te vangen. Moet dus in de veilige modus.
Grote kans dat het dan wel lukt.
Dan daarna nog AdAware draaien.

Laatst bewerkt:
elisa --> jup formateren is dan ook de zware oplossing ;)

want mochten ewiko en hijjackthis niet lukken, dan zit er jammer genoeg weinig anders op :(

bork zei:
elisa --> nee niet over troj clicker, ja, maar wel een franse log over mousepad3.exe . en wat ik uit die log haal is dat het een trojan/spyware is.

Dus is een Format de beste oplossing, G.E.L.U.L

Zoek of draag eerst een goede tip of raad aan ,zodat Topic starter niet alles eventueel kwijt is:o

beste bandit, lees eerst alle logjes voordat je reageert.

bedankt.

want mochten ewiko en hijjackthis niet lukken, dan zit er jammer genoeg weinig anders op

Je bent wel erg somber :confused:

zo kan je dat zien ;)

ik kijk liever wat meer vooruit, als anti spyware en antivirus niet lukt, dan is formateren meestal de volgende oplossing.

en kan ook wel dingetje voor dingetje in deze logjes gaan zetten, maar zet meestal alle of vele stappen in logje :D

Nou, eerlijk gezegd ben je niet erg realistisch bezig.
Bij Nucia zijn ze, eventueel aan het eind van rit, heel goed in staat om registeringangen te verwijderen.
De grove delen kun je zelf wel doen.
Als ik bij jou alleen maar een been afhak loop je ook niet meer zo lekker :p Zo gaat het met een gedeeltelijk verwijderde trojan ook. :cool:

och wat de een zijn/haar realiteit is, is de ander zijn/haar werkelijkheid. Tuurlijk zijn er altijd nog ingrepen. zo kan je ook voor dit soort problemen je computer naar een reperatie diesnt brengen. misschien mijn makke, maar ik ga altijd voor de snelste oplossing, en als het scannen niet werkt, dan kan je geld of veel tijd gaan uitgeven aan reperaties diensten of ingewikkelde ingrepen, maar in windows xp her instalatie met snelle format, heb je in een uurtje alles weer schoon terug.

Nou, nu maak je het helemaal mooi! :eek:
Ja, inderdaad met een half uur staat Windows er weer op maar dan...........ben je ruim een dag bezig om al je software er op te krijgen.
En dan heb ik nog partities. Laat staan hoe lang iemand er over doet als hij/zij geen partities heeft en eerst de boel moet gaan branden op cd's.
Ik vind het dus echt niet de snelste oplossing. Zeker niet als een scan in de veilige modus al veel kan doen.

Gewoon even een HijackThis-logje plaatsen op Nucia en je bent er zo vanaf. We kennen deze infectie wel. ;)

Dat is in ieder geval heeeel wat sneller dan een format :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan