Trojaans paard en fotos/bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamara900

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Beste allemaal,

Mijn pc is onlangs gecrashed door een trojaans paard. Ik kreeg de melding dat ik mijn pc was geblokeerd en dat ik 100 euro moest betalen. Volgens mij is dit een bekend virus. Ik heb hem geprobeerd systeemherstel uit te voeren maar dit lukte niet. Hij start niet meer op want ik krijg steeds een foutmelding. Ik heb alles geprobeerd ook in de veilige modus krijg ik deze melding.

Nu heb ik dus een nieuwe pc gekocht omdat ik dit probeem niet opgelost kreeg. Nu heb ik mijn fotos en een aantal word bestanden op dropbox gezet. Kan ik deze veilig op mijn nieuwe pc downloaden? Of is er een kans dat hier ook een trojaans paard in zit?

Hoi,
Welkom op Helpmij
De kans is klein dat die bestanden besmet zijn omdat het blokkeer- politievirus anders werkt,maar je weet het maar nooit.
Wat je kunt doen is deze bestanden door verschillende on-line scanners laten scannen.
Je had en kunt alsnog je andere pc aan de praat krijgen middels deze workshop b.v.

Laatst bewerkt:
Hoi Tamara,
Je bestanden kan je overzetten, maar de kans bestaat wel dat een bestand (Of meerdere) is geïnfecteerd.
Indien je het niet zeker weet, Scan ze dan met een van deze online scanners: Eset Online Scanner , Sophos Online Scan , Trend Micro HouseCall , Norton Power Eraser , Kaspersky Security Scan , BitDefender Online Scan.

Indien je Oude PC, het nog doet maar wordt geblokkeerd door een Ransomware infectie,
Doe dit dan:

*Noott!!! Hiervoor moet je wel een lege CD hebben.
--------------------------------------------------------------------
Download de kaspersky Rescue CD op een NIET geïnfecteerde PC en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn op een NIET geïnfecteerde PC en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

Beste allemaal,

Mijn pc is onlangs gecrashed door een trojaans paard. Ik kreeg de melding dat ik mijn pc was geblokeerd en dat ik 100 euro moest betalen. Volgens mij is dit een bekend virus. Ik heb hem geprobeerd systeemherstel uit te voeren maar dit lukte niet. Hij start niet meer op want ik krijg steeds een foutmelding. Ik heb alles geprobeerd ook in de veilige modus krijg ik deze melding.

Nu heb ik dus een nieuwe pc gekocht omdat ik dit probeem niet opgelost kreeg. Nu heb ik mijn fotos en een aantal word bestanden op dropbox gezet. Kan ik deze veilig op mijn nieuwe pc downloaden? Of is er een kans dat hier ook een trojaans paard in zit?

welkom op Helpmij forum

Beste Tamara,
wat heb je met je oude pc nog gedaan, want je kan nog een optie proberen, kun je opstarten in veilige modus?
Tijdens het opstarten druk je een paar keer op F8 zo kom je in de veilige modus terecht, is dat mogelijk of gaat dit ook nietmeer?

Nee ik kan niet in veilige modus opstarten dan krijg ik dezelfde error, ook als ik probeer om normaal op te starten.

Helaas heb ik geen cd van windows

Ik zei geen Windows CD, maar een leeg CD'tje, om die Kaspersky Rescue Disk te downloaden..
Volg de stappen in mijn vorige post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan