Trojaans Paard + mastercard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turambar

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
10
Besten,

Ik heb een paar maanden geleden enkele Trojans opgelopen via usb-overdracht. Ik heb die verwijderd door met mijn Mc-Affee te scannen in veilige modus. Af en toe scan ik nog eens pro forma in veilige modus, voor de zekerheid. Vandaag deed ik dat weer, ook al leek alles ok met mijn pc.
Mijn McAffee vond blijkbaar toch een Trojan: rundll32.exe, in de map c:\RECYCLER, gedetecteerd als generic.dx!iec. Deze werd automatisch verwijderd. Nu heb ik voor de scan enkele transacties gedaan met mijn mastercard. Vormde deze Trojan een bedreiging? Is het nodig om de kaart te laten blokkeren?

Alvast bedankt!

Mvg,
 
Trojan heeft (volgens mij) niks te maken met informatie verzamelen en terug sturen naar de maker. Het doel van de Trojan is vooral om je computer zodanig te infecteren dat er haast niks meer is te redden. Uit een virus, komen allemaal kleine virusjes uit. Dat is een Trojan. Dat gaat op je bestanden zitten. Dus ik denk dat je mastercard wel veilig is. Als je ooit wel eens een Keylogger gaat tegenkomen, zou ik wel oppassen met betalen enzo, dat is namelijk wel iemand die informatie probeert te verzamelen zoals inloggegevens enzo.
 
Vandaar...keyloggers zouden dan eerder via spyware/malware verspreid worden?
 
Uit een virus, komen allemaal kleine virusjes uit. Dat is een Trojan
Ja ja.:shocked:

Definitie:
Een trojan is een programma, dat naast de voorgespiegelde functionaliteit, ongemerkt en bewust niet aan de gebruiker kenbaar gemaakte activiteit ontplooit die mogelijk de integriteit van het geinfecteerde systeem aantast.

Toelichting:
Net als het echte paard van Troje doet een trojan zich voor als een verdienstelijk object, maar indien de gebruiker de trojan activeert ontplooit deze op de achtergrond allerlei ongewenste activiteiten. Vaak installeert de payload van een trojan een zogebaamde "backdoor", waarmee onbekenden zich (zonder daartoe gerechtigd te zijn) toegang tot het geinfecteerde systeem kunnen verschaffen. Een andere veel voorkomende activiteit van trojans bestaat uit het versturen van vertrouwelijke informatie vanaf het geinfecteerde syteem naar een locatie waar deze verzameld en geanalyseerd kan worden.
Het meest in het oog springende verschil met virussen en wormen is het ontbreken van zelf-replicatie bij trojans, hierdoor zijn trojans vaak in staat langer onopgemerkt hun werk te blijven doen.
Voorbeelden:

* BackOrrifice
* Netbus
Bron;
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=aca1e23a-d588-4962-9291-0d9be425ba03&lang=nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan