Trojaans paard

• Onderwerp starter Onderwerp starter Evro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Evro

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Hoi iedereen,

ik ben hier nieuw en ik heb meteen een vraag of een probleem eigenlijk.

Ik zat verleden week op een site. Heel gewoon allemaal maar toen postte iemand een link en ik klikte daar op. toen opende een pop up zich met een vreemd plaatje en tekst en toen probeerde Outlook Express allemaal mailtjes te versturen. Ik heb even nagevraagd aan andere mensen op dat forum wat dat was en ze zeiden allemaal dat het een trojaans paard was. Nu is mijn vraag:

Hoe kan ik dat trojaans paard het best weghalen van mijn pc. Ik heb al een Hitman Pro eroverheen gehaald. Ook heb ik een systeemherstel gedaan en heb ik met AVG gescant. later ben ik nog een keer met Hitman Pro te werk gegaan. Ik weet nu niet zeker of dat virus weg is, heeft iemand een idee zodat ik zeker kan zijn dat het virus weg is?
Alvast bedankt.

Ja AVG vond wel wat maar ik snap nooit hoe je ze daar mee kan verwijderen.

ik zal jou link ook even gebruiken.

Ik weet ook niet precies hoe de lay out van AVG is maar je kan vast wel op delete drukken of voor het plaatsen in quarantaine kiezen voor de items die hij vind.

ik ga nog wel een keer scannen met avg en dan kijken of je op de een of andere manier ze kan deleten:eek:

EDIT: als ik naar het avg Virus Vault ga zie ik allemaal fouten staan, dat zijn trojans maar ook wormen, wat moet ik daar mee doen? Kan ik die gewoon laten zitten. Dat zal wel de qarantaine lijst zijn..

Laatst bewerkt:
Viirus vault is inderdaad een soort kluis waar geinfecteerde bestanden in staan.
Als je systeem gewoon stabiel blijft kan je deze na verloop van tijd legen.

ik heb hem toch maar even geleegt. Nu ga ik nog een keer met je link over het systeemd en nog een keer met avg, hopen dat de trojans dan weg zijn. Nog andere ideeen??:shocked:

Link

Hallo,

Is er een mailtje, met de boodschap hieronder, erin verzonden naar al je contactpersonen?

Ik heb akkoord gegeven om je deze leuke link te sturen:
http://www.scripthosting.nl/.msn (Heb expres even un punt voor msn gezet zodat niet iemand perongeluk op die link klikt en vervolgens hetzelfde probleem krijgt als Evro)

Probeer het ook eens !!

Grz van je MSN buddy

Ik krijg namelijk telkens van deze mailtjes en als ik dan aan mijn buddy vraag wat het betekent zegt die: "Weet ik ook niet, ik kreeg een mailtje met een link erin en toen ik daar op klikte werd er naar al mijn contactpersonen een mail verstuurd."

Dus mensen: ALS U/JIJ OOK DEZE MAIL KRIJGT KLIK DAN NIET OP DE LINK!

Een gewaarschuwd mens telt voor 2:p

Er is geen mailtje verstuur omdat er dan een nieuw e mail adres aangemaakt moest worden ofzo. outlook wilde wel iets van 5 keer een mailtje naar contactpersonen sturen.

ik heb de link van Raymond boss gebruikt en de pc gescant. Daarna heb ik de 2 geselecteerde fouten gedelete. Wel via dat programma. Zou het nu kunnen zijn dat ze echt weg zijn?

Laatst bewerkt:
Je moet Hitmanpro niet meer draaien, deze verwijderd bestanden die je meschien nog ooit nodig hebt.

Ik moet die wel draaien omdat ik alleen nog avg heb en Northon van 2003/2004 en verder zitten de andere progjes bij Hitman pro erin. Ik zou dus niet weten op welke andere manier ik heb verwijder. de trojaanse paardsen

Evro zei:
Ik moet die wel draaien omdat ik alleen nog avg heb en Northon van 2003/2004 en verder zitten de andere progjes bij Hitman pro erin. Ik zou dus niet weten op welke andere manier ik heb verwijder. de trojaanse paardsen

Hitman Pro moet er echt af en dan instaleer je gewoon Ad Aware en Spybot Search and Destroy los. Ewido kan je ook gebruiken. Verder zeg je dat je nog steeds Norton en AVG op je PC hebt staan. Gooi Norton eraf. Je mag maar één virusscanner op je PC hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan