Trojan 'agent_r.XJ'

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigBien

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
51
Hallo,
ik downloadde een paar weken geleden een geïnfecteerd bestand. Mijn laptop begon er raar van te doen, en op school werd ik uit het schoolnetwerk geknikkerd omdat er een virus was gevonden die mogelijk uit was op bankgegevens en dergelijke, en gevaarlijk was voor alle gebruikers van het netwerk.

Ik scande met AVG, en hij vond de trojan Agent_r.XJ. Het lukte alleen niet om hem te verwijderen met AVG. Ik heb hierna uren gegoogled en alle adviezen die ik begreep opgevolgd. Ik heb diep 'gegraven' in de computer, en scande ook met programma's als Malwarebytes, Spydig en bergen andere vage programma's die mij er zogenaamd vanaf zouden helpen. Maar helaas.
Ten einde raad besloot ik mijn hele laptop leeg te gooien en Windows opnieuw te installeren. Ook zette ik wat afbeeldingen en Adobe-bestanden van mijn 'oude' Windows terug op mijn laptop, die ik op een externe harde schijf had opgeslagen.

Maar ik scande voor de zekerheid zojuist weer met AVG, en tot mijn enorme frustratie staat die trojan Agent_r.XJ alwéér op mijn laptop. Ik ga er maar van uit dat het zich verstopt had op de externe harde schijf, want anders weet ik het ook niet.

Weet iemand hoe ik er van af kom?
Alvast heel erg bedankt!
 
ga naar de map waar het bestand staat en verwijder het handmatig :)
p.s scan ook even met anti malwarebytes
 
Dan mag jij me vertellen waar ie staat. De zoekfunctie vindt niks, en volgens verschillende virusscanners staat ie in allerlei mappen op mijn C-schijf. :confused:

Enneh, Malwarebytes had ik al geprobeerd, zoals ik al zei!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan