trojan:dos/sinowal.Q

Status
Niet open voor verdere reacties.

moriceh

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Hallo,
Gisteren een virus op mijn PC. Uiteindelijk lukte het opstarten niet, en bleef bij "Welcome" hangen (win XP). Vervolgens mijn PC in safe mode gestart, en de virus scanner weten te draaien (microsoft essentials). Deze vond dus trojan: dos/sinowal.Q, en heeft die verwijderd.
Is hiermee mijn PC weer schoon. Momenteel start hij wel weer op, maar heb wel mijn internet kabel er uitgehaald, ik wil er eerst zeker van zijn dat de virus er echt af is.

Alvast bedankt voor jullie reacties..

Volgens mij heb ik die gisteren avond ook gezien op mijn laptop. Ook met MSE, hij heeft die ook bij mij verwijderd
het lijkt erop dat hij er bij mij af is dus ik zou zo verwachten dat hij bij jou ook weg is :)

:confused: Probeer maar nog eens in veilige modus ''Trojan Remover'' ( om restjes te; .... na-zoeken ! ) ...die app. is namelijk zeer goed om een trojan'/s bestand te verwijderen ...:thumb:
--------------------

Laatst bewerkt:
Wanneer je het systeem wilt scannen met een andere goede scanner, gebruik dan de Emsisoft Emergency Kit.

Deze scanner kun je gebruiken zonder ook maar iets te installeren én de detectie is in veel tests beter dan elke ander anti-malware, anti-virus of anti-trojan programma.

zip-bestand downloaden en uitpakken in een nieuwe map of op een USB stick.
Daarna klikken op start.exe of direct in de map Run a2emergencykit.exe starten.

Na gebruik hoef je 't niet te verwijderen, er is immers ook niets geïnstalleerd. Map gewoon bewaren en als je weer eens wilt scannen dan weer de scanner starten, updaten en het systeem scannen.

:confused: Na na :( draai maar die Emsisoft Emergency Kit en kan je dan volgens mij PC her-installeren ...:(

:) Waarom ? ... omdat ken ik Emergency Kit en ken ik ook Hijackthis maar ook Trojan Remover ken ik en weet op welke manieren ze zoeken malware's en/of trojan's bestanden wat ze verwijderen en wat je volgens hun verwijderen moet ...:(
Uiteindelijk jouw woorden zijn ...'' beter dan elke ander anti-malware, anti-virus of anti-trojan programma '' ...???
-----------------
P.S. bij consumentenbond heb je ook klachten over ...:( voor onervaren mensen die kan zeer ingewikkeld app. zijn ...:(

Laatst bewerkt:
:) Waarom ? ... omdat ken ik Emergency Kit en ken ik ook Hijackthis maar ook Trojan Remover ken ik en weet op welke manieren ze zoeken malware's en/of trojan's bestanden wat ze verwijderen en wat je volgens hun verwijderen moet ...:(
Uiteindelijk jouw woorden zijn ...'' beter dan elke ander anti-malware, anti-virus of anti-trojan programma '' ...???
-----------------
P.S. bij consumentenbond heb je ook klachten over ...:( voor onervaren mensen die kan zeer ingewikkeld app. zijn ...:(

Ok, 't is me wel duidelijk geworden dat je er eigenlijk niet erg veel van weet. Je vindt het gewoon niet leuk dat ik een ander programma heb aangeraden dan Trojan Remover en laat dit duidelijk blijken.
Ook is het scannen in veilige modus alléén maar noodzakelijk wanneer windows niet in de normale modus wil starten.
Dit staat zelfs beschreven op de site van Trojan Remover;

How many times have you been told to start your computer in 'Safe' mode, or even worse, in DOS?

En wanneer je iemand quote, doe dit dan wel correct. Niet een paar woorden vergeten omdat dat jouw beter uitkomt.

Dank voor jullie hulp/mening, al zijn die dus erg verdeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan