Trojan gedetecteerd!

• Onderwerp starter Onderwerp starter K123
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

K123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Ik kreeg toen ik een kwartiertje achter m'n computer zat opeens een vreemd sireneachtig geluid te horen. Het geluid kwam niet uit de speakers, maar uit de systeemkast. Ik scande m'n computer, de virusscanner detecteerde een BackDoor.hftp.b trojan. Volgens de scanner is de trojan verwijderd, maar het geluid hoor ik nog steeds...
Kan dit het werk zijn van een trojan, en hoe kan ik dit verwijderen?

Is de naam van die trojan goed weergegeven?
Doe eens een schijfcontrole en defragmentatie. Een foute sector kan de oorzaak zijn van dit geluid. Ergens las ik dat het stofvrij maken van je systeemkast ook wel 'ns wil helpen. Een te hoge CPU temperatuur kan -tot slot- de oorzaak zijn van je probleem.

Laatst bewerkt:
[offtopic] handig tooltje van Symantec. Die securitycheck ziet geen virusscanner en scanner updates staan en adviseert dus Norton AV te installeren.
biggrin.gif
[/offtopic]

ik heb m'n computer gescand en schijf gedefragmenteerd, dat hielp niet. Daarna heb ik het besturingssysteem maar opnieuw geïnstalleerd en ook geprobeerd wat stof te verwijderen uit de systeemkast.
Hij maakt nu geen rare geluiden meer, ik weet alleen nog steeds niet waar het aan lag...

Het kan een temperatuur alarm zijn die uit je pc-speakertje komt.
Sommige moederborden hebben zo'n instelling.
Mischien doordat je wat stof uit je kast hebt verwijderd dat het nu over is.
Regelmatig je pc van binnen schoonmaken is niet verkeerd.
Mits het voorzichtig gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan