Trojan Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikolaa

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een trojan virus op me computer gekregen via een torrent bestand.
Ik hoor geen geluid meer uit mijn computer en ik kan ook niet meer op internet. Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt..

Heb je al een scan gedaan naar de trojan?
Anders even Avast (een gratis scanner) installeren. Deze kan de meeste trojans wel vinden en verwijderen.

Eventueel kan je ook nog systeemherstel proberen, dit wil bij een virus / trojan ook nog wel eens helpen.

Ja ik heb al een scan gedaan, maar dat helpt niet..
Hoe moet ik een symsteemherstel doen?

start -> bureau accessoires -> systeemwerkset / systeemonderhoud -> systeemherstel.
Je kan dan een datum selecteren van voor de besmetting met de trojan.

Nee, als iets niet lukt / niet werkt, etc. dan kan je dat hier posten.
Ik voeg niemand op msn toe die hulp wilt hebben uit een topic.

Nee, als iets niet lukt / niet werkt, etc. dan kan je dat hier posten.
Ik voeg niemand op msn toe die hulp wilt hebben uit een topic.

oooowh okee,
maar als ik systeem herstel doe
krijg ik een venstertje in beeld met erin:
Locale Station D en C
als ik dan op oke klik staat er dan er een fout is en dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten
en als ik dat heb gedaan staat er gewoon precies het zelfde..

klik hier es voor een bijkomende scan.
misschien in veilige modus.
als het een infectie is moet die gevonden worden.:)
als je niets vindt is formatteren niet uitgesloten.

Laatst bewerkt:
klik hier es voor een bijkomende scan.
misschien in veilige modus.
als het een infectie is moet die gevonden worden.:)
als je niets vindt is formatteren niet uitgesloten.

ik heb die scan al gedaan er is niet echt iets verandert
en als ik mijn pc formatteer welke bestanden blijven dan op de pc?
en hoe moet ik dat doen

om je pc te formatteren zonder bestandverlies heb je een backup nodig van je harde schijf,
gemaakt op een moment waar er nog geen problemen voordeden.
heb je dit niet,dan moet je Windows XP of Vista of met wat je ook werkt,opnieuw installeren en van nul herbeginnen.natuurlijk is dit de allerlaatste optie.
het is nutteloos van nu nog een backup te maken aangezien je met een infectie zit.
wat je wel eventueel kan doen is de belangrijkste bestanden al opslaan op een externe harde schijf of op een usb-stick of een cd,dvd.
ik zou nog afwachten naar meerdere reakties alvorens deze stappen te ondernemen.

oooowh okee,
maar als ik systeem herstel doe
krijg ik een venstertje in beeld met erin:
Locale Station D en C
als ik dan op oke klik staat er dan er een fout is en dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten
en als ik dat heb gedaan staat er gewoon precies het zelfde..

wat is dan de foutmelding?

en dan nog een kleine vraag. Je zegt dat er een trojan op je pc terecht is gekomen. Als je weet dat het een trojan betreft, hoe weet je dat en weet je misschien zelfs welke dit is? Het lijkt mij namelijk nogal lastig te concluderen dat het een trojan is als het ook een gewoon virus / malware of een andere oorzaak kan hebben.

En bij formatteren verlies je al je bestanden, dus daarmee zou ik nog eventjes wachten totdat er geen andere oplossingen meer zijn. (tenzij je pc zo slecht werkt dat het aanzetten ervan al een ramp is, dan kan je om veel werkt te besparen maar meteen formatteren en windows opnieuw installeren.)

dit is een populair programma om malware (zoals trojans e.d.) op te sporen en te verwijderen:
http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?cdlPid=11004434

natuurlijk kan je ook zelf nog even op download.com -> security software kijken of er een geschikt programma tussenstaat waarmee mogelijk trojans kunnen worden opgespoord. Let Op. Als een programma geen resultaat heeft geboekt kan je het beter verwijderen om te voorkomen dat het programma op de achtergrond blijft draaien en andere anti - virus / malware programma's 'lastig valt'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan