trojan horse generic 9.AATD

Status
Niet open voor verdere reacties.

lavachequiroule

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
11
Ook mijn computer wordt aangevallen door de trojan horse.Ik heb de superantispyware al
geinstalleerd,maar het blijft terugkomen.Het probleem is dat ik nu geen netwerkverbinding
meer kan maken omdat het(volgens mij) in het bestand zit dat daar voor moet zorgen.
c:\windows\system32\batmete.dll .Dit bestand kan niet verwijderd of gewijzigd worden.
 
Probeer dit eens. In die uitleg staat er niks over maar in google wel dus gewoon even proberen.
 
geen internet

bedankt voor de snelle reacties! het probleem is echter dat ik geen internetverbinding kan maken met die computer en dus ook niet kan downloaden.Althans niet op die computer.
 
Wel de .exe downloaden en overzetten naar die computer en dan installeren:thumb:
 
Probeer dit eens. In die uitleg staat er niks over maar in google wel dus gewoon even proberen.

Vast een geweldig programma, maar geen aanrader om trojans mee te verwijderen. Dat doe je niet met een of ander onbekend programma dat de naam ''RegistrySmart'' heeft. En wat in Google staat, is nog niet automatisch ook zo. Bedrijven kopen gewoon namen in, zodat ze vaker en sneller gevonden worden.

Prevx daarentegen is wel een degelijk programma, waar je wat aan kan hebben.
 
Met nod32 kun je trojans goed mee verwijderen

Ik zeg ook niet dat het niet zo is, maar feit blijft dat NOD32 niet bedoeld is voor trojans. Het kan zeker een flink aantal trojans vinden en verwijderen, maar NOD32 is niet het beste programma dat je gebruikt om trojans mee te verwijderen.
 
@michael, ik heb niet gezocht voor trojans maar voor batmete.dll
 
@michael, ik heb niet gezocht voor trojans maar voor batmete.dll

Waarschijnlijk is dat een bekend dll-bestand dat fouten kan veroorzaken, en daarom worden de zoekopdrachten op dat bestand ''gekocht'' terwijl het programma misschien wel helemaal niks met het bestand kan. En RegistrySmart is een programma om je register mee op te schonen, niet om trojans op te sporen en te verwijderen.
 
nog een vraagje

het is nog niet gelukt:mad:
Nu is mijn volgende vraag: kan ik een nieuw IP adres aanmaken,want hij maakt geen verbinding met het netwerk omdat het IP adres niet op tijd vernieuwd is?!
 
Je krijgt je IP adres van je provider dus dan zou je bij je provider moeten zijn.
Maar wie is je provider?
 
Onze provider is orange.Wij wonen in Frankrijk en al ben ik de taal machtig,computertaal is toch iets anders!!! Maar zal daar informeren.:confused:
 
Die gaat je daarbij niet kunnen helpen (IP kwestie bedoel ik dan).

Ten eerste gaat het hier zeer waarschijnlijk om je interne IP, en niet je internet IP.
Ten tweede geven providers niet "zomaar" nieuwe IP adressen (mocht je een vast IP adres hebben ipv een wisselend IP).

Dit klinkt als een ander probleem. Wat mij onduidelijk is, is hoelang dit probleem zich al voordoet?
 
Laatst bewerkt:
dit probleem doet zich voor sinds de trojan horse in beeld verscheen.De draadloze verbinding(Hercules)werkt nu wel maar ik kan nog steeds geen verbinding krijgen met internet.Hij geeft aan dat ik te laat ben met het vernieuwen van het IP adres of dat de WAP sleutel niet goed is (waarschijnlijk is dat in het nederlands WEP??)
 
Heb weer verbinding door de computer een IP en een DNS? adres te laten kiezen.
Weet niet meer precies hoe ik t heb gedaan maar voor een leek als ik ben ik al aardig ver gekomen!!.Mede omdat ik weet dat ik altijd een vraag kan stellen op deze site.

Nu alleen nog iets om die Trojan eruit te halen.Heb superantispyware al geinstalleerd,maar hij is er nog steeds.Welke is nu de beste??:eek:
 
Het is altijd een WEP-sleutel. WEP is een engelse afkorting (Wireless Encryption Protocol uit mijn hoofd).

Als de sleutel niet goed is, krijg je geen eens verbinding met het netwerk. Van een vernieuwd IP adres is dan geen sprake.

Maak eerst je PC eens schoon.

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/forum/vbarticles.php?do=article&articleid=25

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

Logjes mogen ook op hijackthis.nl en bluemedicine.be geplaatst worden maar niet op Helpmij.nl.
Als je PC schoon is kunnen we kijken naar het netwerkprobleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan