Trojan horse generic akxx!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael17

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Hallo,

Ik heb al via een andere porbleem en erger probleem ontdekt.

In mijn vorige vraag (lees http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610400-Geen-toegang-D

Het blijkt zo te zijn dat ik nu nadat ik NIS (Norton Internet Security) eraf wilde gooien dat er een virus genaamd "TROJAN HORSE GENERIC 19 AKXX" is in de map van Symantec.
om precies te zijn in de map van C:\Common Files\Symantec\Symantec Shared\
de virus is toen door AVG mijn andere scanner gevonden (nou twijfel ik of AVG ook geïnfecteerd is)... het blijkt niet alleen dus mijn NIS + Symantec te hebben aangetast maar ook nog een paar andere applicaties waaronder Mozilla FireFox ("ik heb toen mozilla Firefox opnieuw geïnstalleerd met werkend .exe maar er ontstonden 2 firefox programma's 1 werkend en 1 geïnfecteerd in mijn Conf.scherm --> Programma's en onderdelen").

Dus mijn vraag is hoe krijg ik deze "TROJAN HORSE GENERIC 19 AKXX"
van mijn PC af.

Momenteel heb ik de naam van de geïnfecteerde mappen een andere naam gegeven, PC is niet meer verbonden aan internet/netwerk en ben ik bezig via m'n laptop om security applicaties te installeren via een extrene-HD en dan de geïnfecteerde PC te zetten, software o.a. als:
- SS&D (Spybot Search & Destroy)
- MBAM (Malwarebytes anti-malware)
- Windows Security Essentials

Iemand anders nog suggesties voor oplossingen onder de TROJAN horse Generic versies?

Met Vriendelijke Groet,
Michael17

niet diezelfde externe HD in een andere pc stoppen want dan kan je opnieuw beginnen ;)

niet diezelfde externe HD in een andere pc stoppen want dan kan je opnieuw beginnen ;)

Geen zorgen ik heb mijn extrene harde schijf er nog niet in gestopt + ik heb em geEncrypt met een complex password + alle automatiche afspelen uitgeschakeld :thumb:

oke,
encrypten maakt niet zoveel uit.
is alleen tegen stelen.
een virus kan zich nog steeds verspreiden als je automatisch afspelen hebt uitgeschakeld.
als je schijf eenmaal in gestopt hebt en alles gedraaid hebt kan je beste formatteren en alles opnieuw erop zetten.
beter gezegd.
start in veilig modus op en zet alles er dan op!
geen virus die zich dan naar je HD kan verspreiden. puur alleen doordat hij niet gestart word.

Oké veilige modus ga ik ff doen en zet dan de apps erop :p

ftr:"mijn laptop + E-HD zijn niet geïnfecteerd --- het is alleen m'n desktop"

oke,
encrypten maakt niet zoveel uit.
is alleen tegen stelen.
een virus kan zich nog steeds verspreiden als je automatisch afspelen hebt uitgeschakeld.

Dan moet je er toch echt op klikken hoor, zo'n virus gaat echt niet vanzelf draaien ..

als je schijf eenmaal in gestopt hebt en alles gedraaid hebt kan je beste formatteren en alles opnieuw erop zetten.
beter gezegd.
start in veilig modus op en zet alles er dan op!
geen virus die zich dan naar je HD kan verspreiden. puur alleen doordat hij niet gestart word.

Wat is het nut om na formatteren alles in veilige modus erop te zetten, hij is tenslotte geformatteerd. Een beter idee is om je PC en externe HD te scannen in veilige modus .. zoals je al aangaf, start het virus niet in veilige modus en kan de antivirus het verwijderen ..

met velige modus zet ik alleen de apps via E-HD erop... in veilige modus kunnen er namelijk geen applicatie worden geïnstalleerd :P

heb nu MBAM draaien en WIN Security Essentials Vista
Alleen als ik het virus weg heb moet ik alle foutieve register keys handmatig weg halen :(
daar zit ik niet egt op te wachten weet je want het zijn er nogal een boel :(

met velige modus zet ik alleen de apps via E-HD erop... in veilige modus kunnen er namelijk geen applicatie worden geïnstalleerd :P

heb nu MBAM draaien en WIN Security Essentials Vista
Alleen als ik het virus weg heb moet ik alle foutieve register keys handmatig weg halen :(
daar zit ik niet egt op te wachten weet je want het zijn er nogal een boel :(

Misschien dat CCleaner dat voor je kan doen ?

Misschien dat CCleaner dat voor je kan doen ?

kan die ook foutive installaties door infectie in "programma's & onderdelen" verwijderen?
want ik krijg dus door die virus een error als ik die installaties wilt verwijderen:
"Kan Mozilla FireFox niet verwijderen. Fout:21"

ik weet namelijk dat IOBIT WASC (Windows Advance System Care)een tool daarvoor heeft alleen die werkt niet helemaal zo als het zou moeten :confused:

Opgelost

Ik wil personen bedanken voor snelle reacties :P

ik heb het opgelost op de volgende manier.
1) WINDOWS Security Essentials + AWC installeren op E-HD (extrene harde schijf)

2) WSE laten scannen (werdt gedetecteerd & verwijderen)

3) AWC gestart een "Maintain Windows" scan.
ook heb ik IOBIT's Uninstaller gebruikt om alle overige/verborgen applicaties die kapot/geïnfecteerd waren succesvol verwijderd dankzij de Powerfull scan optie.

Er is geen virus verspreiding geweest over naar mijn E-HD tijdens de koppelingen/scans.

P.S. t.a.v. beheerder: Deze vraag kan gesloten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan