trojan horse generic.K6N

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchgillie

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Hallo ,allemaal.
Ik ben net nieuw op deze site en heb het volgende probleem;
sinds een week kan ik mijn e-mail adres niet meer openen.
Ik toets mijn hotmailadres in,dat gaat nog,dan toets ik mijn wachtwoord in en enter.
Dan geeft de computer aan;gereed maar het hele scherm blijft leeg.
En dit allleen maar op mijn eigen computer thuis,op elke andere plek open ik mijn hotmail gewoon wel.
Nu heb ik op mijn computer een trojan horse gevonden en ik denk dat het hieraan ligt(trouwens voor de rest kan ik alle sites openen,alles onder favorieten,google enz..maar filmpjes kan ik ook niet meer draaien)
Weet iemand nu alstjeblieft hoe ik dat rotpaard weg krijg want ik vind het erg lastig zo zonder e-mail.
het is dus een ;trojan horse Generic.KGN giftopen exe 40 KB.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ,want ik weet het niet meer.
En ik weet trouwens niet zoveel van computers.
Als iemand wat weet harstikke bedankt!
groeten marcelus

Kijk eerst hier naar:

-.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
]

Daarna:

Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

Succes!:thumb:

shareaza

Ik heb inderdaad shareaza op mijn computer staan.
Foute boel?
marcelus

giftopen exe is een proces van Shareaza en niet per definitie spyware o.i.d.

Verwijder Shareaza eens, ruim de boel op met CCleaner en kijk eens of het probleem dan opgelost is!

anti spyware

Nu heb ik anti spywere van AVG gedownload op mijn computer maar als ik het nu wil openen,wordt het eerst geladen,dan staat er selecteer je taal;dan selecteer ik engels,en dan geeft tie een storingsmelding aan in het Tjechisch?
Doe ik weer iets verkeerd of ligt dit ook aan dat paard?
Marcelus.

Probeer eerst maar even wat mrmusic aangeeft, maar anders, even AVG Anti-Spyware opnieuw downloaden en installeren.

windows 2000

volgens mij staat er iets in het tjechisch dat ik het AVG 7 niet kan gebruiken omdat het alleen op windows 2000 werkt (en ik heb nog steeds windows 98 .)
marcelus

Oh, je gebruikt nog Windows 98, dat maakt de zaak wel anders.

Verwijder Shareaza eens en voer daarna dit uit:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Succes!:thumb:

trojan horse is weg

Nou ik heb e-clean geinstalleerd en daarna de computer opgecleaned.
Nu is het trojan horse gelukkig weg,niet meer te vinden tenminste,maar ik kan hotmail nog steeds niet openen.
waar ligt dit nu aan???
marcelus

In ieder geval goed dat die trojan eruit is.

Over je Hotmail-probleem:

Welke melding krijg je als je de Hotmail-site wilt bezoeken?

Doe sowieso deze stap, misschien heeft de trojan je hostfile aangepast:

Download HostsXpert.

Pak HostsXpert.zip uit naar een eigen map, bijvoorbeeld C:\Program Files\HostsXpert.
Start HostsXpert door te dubbelklikken op HostsXpert.exe.
Klik op "Restore Microsoft's hosts files".
Klik "OK".
Sluit HostsXpert af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan