Trojan horse IRC/backdoor.Sdbot2.0ww

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Hallo,

Mijn computer kon een aantal webstites niet meer openen, dus ik deed een virus check met AVG. Deze vond direct dit virus (of moet ik trojan zeggen?): Trojan horse IRC/backdoor.Sdbot2.0ww
Het stond in c:/documents and settingsall users\start menu\programs\start up\wincbr.exe back up copy

Deze staat nu in quarantaine. Nog steeds doet mijn computer echter vreemd. Sommige sites kan ik wel bezoek (zoals deze) maar mijn yahoo mail kom ik niet in. Ligt dit aan dit virus of is het gewoon (toevallig) zo dat mijn internet gewoon even niet goed werkt; een samenloop van omstandigheden dus:rolleyes:

ps. Ik draai nu een online scan van kaspersky.

oef, net nadat ik bovenstaande geschreven heb, kan ik alle websites weer bezoeken. Misschien dat dit topic dan maar gesloten moet worden? Of misschien lag/ligt de oorzaak toch nog bij een infectie? Trouwens, de scan is net beindigd dus en niks gevonden, dus een goede afloop?

Trouwens: als iemand mij nog wat meer kan vertellen over dit virus; graag.

Doe toch maar even dit, een opruimactie:

1. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten

En als de vraag dus is '' opgelost '' mag je rechtsonder klikken op Vraag is opgelost.

Laatst bewerkt:
Prima, heb ik gedaan. Bedankt!

Even een vraagje: doet ATF niet hetzelfde als Ccleaner? :)

Ik zal nog even wat scans doen, maar verwacht geen problemen meer. De vraag zet ik ondertussen op opgelost.

:thumb:

Hoi,

Ik heb AVG gedraaid en die vond nog een andere trojan. Nu kan ik alle websites bezoeken op een na. Een gewone forumpagina die ik elke dag bezocht. Hij geeft aan: this page cannot be found. Elke keer als ik die pagina opstart zie ik dat mijn internetverbinding even stopt en krijg ik geen data binnen.
Anderen kunnen deze pagina nog wel steeds bezoeken. Hebben de trojans dan toch enige schade aangericht? Hoe kan ik dit oplossen? Misschien een hijack plaatsen op Nucia?

Bedankt,

Martijn

Probeer dit eerst:

Download TheHoster.
Unzip TheHoster naar een eigen map, bijv. C:\Program Files\Hoster.
Start The Hoster door te dubbelklikken op Hoster.exe.
Klik op "Restore Original Hosts".
Klik "OK".
Sluit TheHoster af.

Succes!:thumb:

Hoi,

Ik heb hoster gedownload maar ik zie alleen maar staan: restore micorsoft's hosts file; moet ik die hebben?
Is een back up maken trouwens verstandig?

:thumb:

Nou ik heb maar op restore micorsoft's hosts file geklikt, wel eerst een back up gemaakt;) Niet lang daarna viel de internetverbinding weg: network cable unplugged: toeval? In ieder geval: ik herstelde alles met de back up en even later deed internet het weer.
:confused:

Laatst bewerkt:
Network cable unplugged heeft niks te maken met je hostfile.
Ik zou nog even goed kijken naar je netwerkkaart en je modem / router.
Reset je modem / router sowieso even: alle kabeltjes er uit voor 1 minuut en weer alles erin.

Hoi Michael,

Ik heb vanmorgen voordat ik de computer opstartte de netwerkkabel (LAN) er even uitgehaald. Toen er weer ingedaan en de computer opgestart. Verrek: Ik kon de site weer bezoeken:D Ik ga er maar van uit dat het door jouw laatste tip kwam (krijg jij de credits he;) ) DUs, hartstikke bedankt, vraag opgelost!!:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan