Trojan Horse PSW Banker4 APSA

Status
Niet open voor verdere reacties.

ketelboener

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Vanochtend problemen met het opstarten van pc..

Pc opgestart in veilige modus, en de virusscan AVG aangezet.
Heeft reeds trojan horse ( system32/user32.dll) gevonden maar is nog aan het scannen.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen zodra de scan klaar is?

Alvast bedankt allemaal..:thumb:

Een recente update van AVG Antivirus zorgt ervoor dat het Windows systeembestand user32.dll ten onrechte als virus het virus Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.

Informatie: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

Indien je nog in Windows kunt werken, laat AVG het virus niet verwijderen!
Windows zou nu weer opnieuw moeten kunnen starten. Om te voorkomen dat AVG het bestand weer verwijdert doe het volgende:

* Open het AVG hoofdvenster en kies achtereenvolgens voor: Tools -> Advanced Settings -> Resident Shield -> Exceptions -> Add Path
* Voeg de \Windows\System32 map als Exception toe.
* Herstart hierna de pc.

Zodra een AVG-update is geïnstalleerd die user32.dll niet meer als trojan ziet, dan kan deze exception weer verwijderd worden.

Ik heb die link geprobeerd wat daar staat maar nu zegt hij TOEGANG GEWEIGERD.
Hoe kan ik dat omzeilen ?

ja bedankt, maar het werkt nog niet nu, aangezien in de map dllchache er geen user32.dll of user32.old in staat. Zijn er nog meer mappen waar er een backup staat van user32.dll ?

ja bedankt, maar het werkt nog niet nu, aangezien in de map dllchache er geen user32.dll of user32.old in staat. Zijn er nog meer mappen waar er een backup staat van user32.dll ?

Gebruik eens 'C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386' ?

Die map staat niet bij mij in mijn windows. Ook niet servicepacks map, andere suggesties ?

Heb je een Windows XP CD?

Dan kun je d:\I386\USER32.DL_ proberen, daarna .dl_ hernoemen naar .dll.

ja dank je, heb ik ook gedaan, maar dan krijg ik de melding bij het opstarten dat
hij winsrv mist terwijl die wel in C:\windows\system32 staat.....

Ik wil het liefst een backup van user32.dll erin zetten die op de pc staat. Vreemde is ook nog dat ik met DIR user32*.* /s /p niet al mijn mappen kan doorzoeken op zoek naar een user32.old of zo. Ik kan alleen maar DIR geven en geen dir /s /p , ideeen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan