fvds
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 feb 2003
Gisteravond meldde Norton Antivirus dat de file sysconf.exe was geinfecteerd door het Backdoor.Sdbot virus.
Affijn, alle acties uitgevoerd die door Norton worden geadviserd om het te verwijderen en het virus is er af.
Echter ook de file sysconf.exe.
Mijn eerste vraag is wat ik hiermee mis.
Wat doet dat programma ?
Moet ik dit herstellen (en zo ja hoe) ?
Mijn tweede vraag betreft de wijze waarop het virus op mijn pc is binnengekomen.
Norton zegt hetvolgende over dit virus:
'Het virus is een 'server component (bot)', die door een hacker wordt gedistribueerd over de IRC channels.
Het zorgt er vervolgens voor dat de hacker op de geinfecteerde computer zijn gang kan gaan.
Het virus komt binnen in de vorm van een portable executable. Als dit virus gaat lopen copieert het zichzelf naar de systeemmap (system32) onder de naam 'Cnfgldr.exe' of 'sysmon16.exe'.'
Mijn concrete tweede vraag is alsvolgt:
Is het nu zo dat er een hacker expliciet mijn pc heeft uitgekozen om binnen te dringen of ligt dit anders ?
Derde vraag, hoe dit virus binenkomt.
Noron zegt 'via de IRC channels', maar dat zegt mij niets.
Wie heeft hier verstand van en kan mij dit toelichten ?
Groet,
Frank
Affijn, alle acties uitgevoerd die door Norton worden geadviserd om het te verwijderen en het virus is er af.
Echter ook de file sysconf.exe.
Mijn eerste vraag is wat ik hiermee mis.
Wat doet dat programma ?
Moet ik dit herstellen (en zo ja hoe) ?
Mijn tweede vraag betreft de wijze waarop het virus op mijn pc is binnengekomen.
Norton zegt hetvolgende over dit virus:
'Het virus is een 'server component (bot)', die door een hacker wordt gedistribueerd over de IRC channels.
Het zorgt er vervolgens voor dat de hacker op de geinfecteerde computer zijn gang kan gaan.
Het virus komt binnen in de vorm van een portable executable. Als dit virus gaat lopen copieert het zichzelf naar de systeemmap (system32) onder de naam 'Cnfgldr.exe' of 'sysmon16.exe'.'
Mijn concrete tweede vraag is alsvolgt:
Is het nu zo dat er een hacker expliciet mijn pc heeft uitgekozen om binnen te dringen of ligt dit anders ?
Derde vraag, hoe dit virus binenkomt.
Noron zegt 'via de IRC channels', maar dat zegt mij niets.
Wie heeft hier verstand van en kan mij dit toelichten ?
Groet,
Frank