Trojan Horse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giallorossi

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Vandaag kreeg ik van AVG een melding dat ik Trojan Horse spyware/virus op m'n computer zou hebben. Vervolgens kreeg ik elke minuut een melding in beeld dat ik AVG anti virus 2009 moest downloaden en toen flipte m'n computer helemaal. Ik heb dus gelijk AVG laten scannen en die vond 11!!!! Trojan Horse infecties. Ik heb deze infecties gelijk laten verwijderen door AVG. Dat zelfde deed ik met enkele anti spyware programma's (Windows Defender, Spyware Doctor en Spybot) en nu heb ik volgens mij geen problemen mee, want ik heb al een halfuur geen melding meer gehad.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik er nu echt van af ben of dat het altijd kan terugkomen. Of is het juist verstandig om te formatteren als je zulke problemen hebt gehad?

Formateren heeft toch tot gevolg dat je windows opnieuw moet installeren. dat lijkt me niet nodig als AVG alles heeft verwijderd.

Ik heb dat anti Malware programma laten scannen en die vond wéér 2 Trojan infecties. Het waren Trojan Fake Alert infecties. Ik heb ze maar weer verwijderd.

Bij Super anti spyware is er geen trojan infectie gevonden, alleen 2 adware cookies, maar die toont spyware doctor ook altijd, dus dat zal wel niet belangrijk zijn.. Of wel?

Nee, maak niet zoveel uit. Doe trouwens nog even een snelle scan met mbam, als die niks vind dan is alles goed, maar mischien is de trojan toch nog aanwezig, dus scan even voor de zekerheid met een snelle scan.

Als die weer hetzelfde gevonden heeft moet je het even zeggen want dan geef ik je het volgende advies.

Nu is er niks gevonden :)

Bedankt voor de hulp! :)

Maar wat is dat adware dan? Is dat ook spyware?

Niet echt die adware cookies ga je altijd vinden, je kan die elke keer verwijderen, maar echt schadelijk zijn deze niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan