trojan horses

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Mijn viruschecker (McAfee) meldt 4 trojan horses. Het ziet er allemaal niet zo erg uit, maar het vreemde is dat ik de bestanden, die niet gecleaned konden worden, ook niet zie met de explorer. Ze zitten in een folder die ik ook niet zie.
Ergens achter Local settings/Temporarary Internet Files/ContentIE5/... De folder ContentIE5 zie ik niet; laat staan de zaken er achter.
Verder ook wat trojaanse paarden in de _Restore folders. Ook niet te vinden (ook niet met "zoeken")
De optie "verborgen bestanden weergeven" staat aan
wat nu?

Hoi,

Kun je ze ook niet verwijderen met McAfee...

Anders zou ik een online scanner proberen zoals www.housecall.nl

Groetjes, Dj Viper

Lijkt me dat ze in je tijdelijke internet bestanden staan en in je systeemherstel.

Tijdelijke internetbestanden kun je wissen bij Internet explorer, extra, internet-opties, bestanden verwijderen.

Je kunt ook systeemherstel uitschakelen en de pc opnieuw opstarten. Nu kan mcaffee ze denk ik wel verwijderen. Je bent dan wel je systeemherstelpunten kwijt. Als de bestanden verwijderd zijn kun je systeemherstel weer inschakelen.

PS. Ik ging ervan uit dat je met XP werkt aangezien andere vragen van jou ook over xp gingen.

Laatst bewerkt:
McAfee kan ze niet verwijderen en/of cleanen.
Ik zal Housecall eens proberen.
Toch blijf ik het een probleem vinden, dat ik geïnfecteerde file niet met de explorer kan vinden.
groetjes

Dat je niet ziet komt omdat je verborgen bestanden op 'aan' hebt staan. In de verkenner extra/mapopties/weergave. Helemaal onderin staat zoiets en misschien ook de systeemmappen.
Zowiezo kom je moeilijk bij restore dus............
doe gewoon wat Tanja zegt dan ben je er zo vanaf. :D

Laatst bewerkt:
Hopelijk dan he.:)

@Elisa, kleine correctie. Topicstarter zegt dat "verborgen bestanden weergeven" aanstaat. Dus dan zou je je wel kunnen zien.;)

Maar er zijn wel 3 verschillende mogelijkheden en niet iedereen gebruikt die.

Elisa had gelijk
"verborgen bestanden WEERGEVEN" staat aan.

en o ja, ik heb inderdaad XP. Sorry even vergeten.

Ik heb in ieder die tijdelijke bestanden trachten te verwijderen met die Internet optie.
Na die actie weer de scanner gedraaid.
Mijn god!! 17 infected files. zip files ergens in een sun/java folder. Gelukkig waren die allemaal te verwijderen. Waar die nou weer vandaan kwamen? Ik ben alleen naar de McAfee site geweest.

Van de oorspronkelijk 4 infected files (1 in Temporary Internet Files en 3 in _Restore folder) waren er drie verdwenen.
Er is nu nog 1 bestandje in de _Restore folder. Hoe die andere 2 verdwenen zijn begrijp ik niet.
Ik heb de "systeemherstel uitzetten" aanrader nog niet uitgevoerd.

Wel bedankt allemaal. Het is geloof ook niet zo verontrustend, want alle dingen die McAfee beschrijft bij de Trojan Horses (zoals het aanpassen van mijn register) is bij niet aan de orde.
Toch blijft het hinderlijk als de scanner piept.

groetjes

Geplaatst door Raimundo
Er is nu nog 1 bestandje in de _Restore folder. Hoe die andere 2 verdwenen zijn begrijp ik niet.
Ik heb de "systeemherstel uitzetten" aanrader nog niet uitgevoerd.

De oplossing om systeem herstel uit te zetten is de enige oplossing om het bestandje eruit te krijgen. Dit is nl een soort beschermd gebied van windows. Vandaar dat de virusscanner wel de bestandjes ziet maar hem niet kan verwijderen. Als je systeemherstel uitzet verwijdert hij alle herstelpunten. Als je dan de virusscanner draait zul je zien dat hij het niet meer vindt.

Nog even voor wat meer duidelijkheid Raimundo.
Je MOET systeemherstel uitzetten omdat je anders je pc opnieuw kunt besmetten.
Als alles is goedgekeurd door de virusscanner moet je niet vergeten systeemherstel weer aan te zetten.

Zet systeemherstel uit.
Ga in veilige modus (dan zijn er zo min mogelijk programma's aan het werk)
Scan met je virusscanner.
Start daarna weer op en ga systeemherstel weer inschakelen.

Wat ik wel vreemd vind, hoe heb je zoveel virussen te pakken kunnen krijgen?
Was je virusscanner niet uptodate?

systeemherstel

het zijn allen goede tips. Ik kan beamen dat je systeemherstel UIT moet zetten. Anders zal hij de trojan melding blijven geven.

Als laatste dit: Ik ben achterdochtig geworden. In beginsel is m.i. n.l. GEEN enkele virusscanner 100% (ervaring)

Uiteindelijk zijn ze allemaal erop uit om je hun pakket te laten kopen. Ook marktleider Norton vind ik niet 100% Alhoewel in combinatie met internet security
is dit redelijk betrouwbaar. Nadeel is wel dat je dan niet ff op je gemak kan surfen. Hij beschouwt om de haveklap alles wat je doet als een gevaarlijke handeling

Ik doe veel met [gratis] online antivirus scanners in combinatie met een enkele vaste.
Zodoende heb ik ervaren dat geen enkel pakket 100% veilig is

succes met het verwijderen

Nadeel is wel dat je dan niet ff op je gemak kan surfen. Hij beschouwt om de haveklap alles wat je doet als een gevaarlijke handeling

Ik weet niet wat jij dan doet maar dat heb ik in 3 jaar nog nooit meegemaakt :p

norton

Het staat natuurlijk iedereen vrij om jaarlijks 140 euro uit te geven aan een pakket als men denkt hiermee een 100% beveiliging te hebben

thats all

Raimundo, hoe staat het er nu mee? Wist je in de veilige modus het restant te verwijderen?
We horen graag van je.

beste reageerders
Ik heb nu in de veilige modus, de McAfee virusscan uitgevoerd.
Het heeft even geduurd, maar ik had gisteren een paar muziek downloads opstaan, die ik beslist niet wilde afbreken.
Vreemd genoeg geen virus gevonden. Maar misschien komt dat ook omdat het uitzetten van systeem herstel al enige Restore folders en/of files opruimt (daar lijkt het op, gezien de melding die je krijgt).

Alles lijkt dus opgelost, maar ik blijf met een paar vraagjes zitten.
1. Kan het zijn dat als McAfee mij tijdens het surfen op een virus wijst (en ik uiteraard de virussen laat deleten) er toch bestandjes geplaatst worden. Als McAfee met zo'n waarschuwing komt, dan ga ik na het beeindigen van zo'n sessie ijverig met Ad Aware en HijackThis in de slag om te kijken of er toch niet iets gebeurd is. Dat is dus nooit het geval, maar zo nu en dan blijkt mijn wekelijkse scan (overigens na de automatisch McAfee update) er toch een paar te vinden.
2. Hoe is het mogelijk dat de wekelijkse scan 4 infected files vond en na een volgende scan waren er 3 verdwenen (waarvan 2 uit een _Restore folder). De derde was verklaarbaar.
3. Ik kan nog steeds die _Restore folder niet direct vinden.
Volgens de Viruslog stond de infected file achter een paar folders waarvan de Root "System Volume Information" heet (de eerste subfolder is dan "_Restore"). Ik zie die Root al niet eens. Het zal toch een instelling zijn. Volgens de Weergave opties zouden zowel verborgen bestanden als de inhoud van systeemmappen te zien moeten zijn.

Anyway. Ik zet de status op "opgelost". We kunnen hier lang over doorgaan, maar in ernstige problemen was ik gelukkig niet.

Thanks all

Wat ik heb gehoord m.b.t. Norton Antivirus.
Er wordt veel onderschept van verkeerde downloads maar niet alles. Daarom moet je ook iedere week je pc scannen. Staat je scanner b.v. op uitgebreid scannen?
Binnen de zips? Dat is n.l. het belangrijkste.

De restore folder zit in de map c:\Systeem Volume Information.
Als je alles zichtbaar hebt staan, dus ook de systeemmappen dan zie je een wazig map Restore.
Als Windows het zo nodig vind om files te verstoppen dan kun je er ook beter vanaf blijven.

Systeem volume information niet te vinden

Ook ik heb met dit probleem te kampen.
Alleen wat ik ook doe ik kan de map Systeem volume information niet vinden?

Iemand enig idee waardat aan zou kunnen liggen.
Administrator rechten of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan