Trojan. Inf. Virut. NBT virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Beste helpmij'ers,
Ik ben sindskort geinfecteerd met het Virut.NBT virus, volgens PC Tools Antivirus.

Ik wou me altijd al optimaal beschermen, en had dus ook het volgende altijd, up-to-date en volledige bescherming aan staan:
Norton 360 2.0 (AV en FW) REALTIME
PC Tools Firewall + (FW) REALTIME
Windows firewal (FW) REALTIME
Threatfire (AV) REALTIME
Spyware Doctor (AV) REALTIME
Spybot Search & Destroy (AV) REALTIME.

Alles was up-to-date, en volledige bescherming zowel actief als passief en dus realtime.

Ik dacht dat ik wel een kleine kans op gevaren had, maar het blijkt dus niet zo te zijn.
Geen enkel programma kon het virus verwijderen, ook Hitmanpro 3 niet, en dus dacht ik:
Ik installeer windows opnieuw.
Nadat ik de schrijven notabene geformatteerd heb alvorens te gaan installeren, en ik heb de installatie van Windows Vista voltooid, dacht ik: ik download meteen weer alle virus scanners bla bla bla, nadat die ook allemaal weer up to date waren, dacht ik:
Windows Update. Nee hoor, ook al weer een foutmelding dat het niks kon downloaden.
Terwijl ik gewoon internet had, en notabene de firewall's ff uit had gezet en AV"S.

Ik denk, voor de zekerheid even scannen met Hitmanpro.
Die vondt nu al weer hetzelfde virus.
Hoe kan dat nou, ik heb alles geformatteerd en daarna pas geínstalleerd, heb als EERSTE alle beveiliging erop gezet, en toch blijft hij telkens met dat virus komen.

Het virus veroorzaakt bijv dit:
* Programma's kan ik niet gebruiken, sommige, want dan zegt hij dat hij ze niet goed kan initialiseren
* Bij het opstarten, geeft hij soms aan dat er een niet-toegestande wijziging is aangebracht in windows, en kan ik hem niet opstarten.
* Bij het opstarten geeft hij soms aan dat ik slachttoffer van piraterij ben.

Mijn licentie is eerlijk en wel gekocht, en ook geactiveerd.
Na het formatteren blijven de problemen bestaan.

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen??????? :thumb:

Thanks.

Kan ik hier ook de hiijack log plaatsen of niet???

Laatst bewerkt:
Kanop de site van malwarebytes komen!!!!

Heb hem via CNET binnengehaald.
Echter kan ik hem niet updaten????????

Superantispyware kan ik ook al niet downloaden!!!!
Het wordt gewoon geblokeert door dat virus :(

als updaten van mbam niet lukt, update hem dan niet maar let hem een scan doen. Daarna probeer je hem te updaten, lukt dat, laat je hem nog een keer scannen.
Hierna download je superantispyware en laat je die scannen.

Mocht je superantispyware niet kunnen downloaden vanwege het virus, ga dan naar een andere computer en zet het programma op een usb stickje bijvoorbeeld.

Hoi,
Ik heb hier nu geen problemen meer mee.
Ik weet niet zeker of hij er 100% af is.
Maar het zal wel goed zijn.
Een vraag, een simpele:
Wanneer in een programma opstart (behalve internet explorer) dan sluit hij automatish weer en komt hij met de melding dat DEP het "voor de veiligheid heeft afgesloten"
Ik heb dit nooit geactiveerd, en in configuratiescherm bij Systee, prestaties, en dan DEP,
Heb ik hem ook alleen maar voor essentiéle dingen aan staan, helemaal uit kan helaas niet.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik niet onterrecht die DEP melding krijg????

Alv.bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan