Trojan komt trug na reboot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeReady

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Hallo Helpmij leden,

Ik heb het virus Win32!/Dynamer!dtc .
Ik heb malwarebytes laten scannen EN microsoft security essentials. Ook heb ik CCLEANER laten draaien.

Malwarebytes had wat troep gevonden en dat verwijderd.
MSSE had Win32!Dynamer!dtc gevonden. Ik verwijder hem dan maar nadat ik mijn pc opnieuw opstart komt hij weer terug. Dus als ik hem scan en verwijder is het virus weg maar als ik mijn laptop opnieuw opstart komt hij weer terug.

Ik had gehoord dat hij dan in het register zat?
Iemand idee hoe definitief te verwijderen?
Heeft systeemherstel enig zin?

Iemand raadde me aan om hier een Hijacthis log te plaatsen. Ik begrijp niet precies hoe dit moet?

Heel erg bedankt alvast! :d :thumb:

Beste beready,

Aangezien je weet welk virus je hebt, zou ik je aanraden om op google te zoeken hoe dit te verwijderen. Je bent vast niet de eerste.

Systeemherstel is vrijwel zeker een oplossing, alleen heb je dan wel een kans om bestanden en programma's kwijt te raken.
Je kan als laatste oplossing ook er voor kiezen om heel windows opnieuw op je laptop te installeren, maar dan geld dus dat je echt alles kwijt bent, als je het niet back-upt. Een nieuwe installatie van windows garandeert echter wel dat je het virus kwijt bent. Verder is het misschien nog een idee om AVG te gebruiken, omdat deze virusscanner een wat betere naamsbekendheid heeft dan de andere 2 die je noemt.

Hijackthis: v2.0.4
Klik op I agree, vervolgens op "Do a system scan and save a log file". Post dan de log file(of de text die er in zit) op het forum.

http://free.antivirus.com/hijackthis/ > kies voor executable v2.0.4

ik heb de zelfde virus gehad. het beste is om avg 2 of 3 x te laten scannen, bij mij heeft dat wel geholpen, vaak vind ie hem de eerste wel maar haalt ie hem niet weg bij 2e x vaak wel. je kan het beste AVG gebruiken., teminste dat is mijn mening :P

Het is al een week of 3 geleden dat de post gestart werd maar ik zie dat het nog open staat. So here goes...

Het probleem is dat je ergens nog een bestandje hebt staan dat de infectie gewoon terugzet nadat een een antivirus/-malware het heeft opgeruimd. Rebirthing.
Dit zou ik doen:
Rkill downloaden en draaien. (Dit stopt alle bekende malware processen, het ruimt ze niet op).
CCleaner even laten draaien om de prullenbak, temp folders, (flash) cookies, etc. op te ruimen.
Malwarebytes Anti-Malware een full scan laten doen.
SuperAntiSpyware een full scan laten doen. Geloof me, de naam klinkt nogal cheesy, maar dit is een van de betere (samen met Malwarebytes natuurlijk:thumb: ) Daarnaast heeft het onder de knop "Preferences" en dan onder tabblad "Repairs" een aantal extreem handige reparatie-functies staan.
Kan ook geen kwaad: TDSSKiller een slinger geven.

Persoonlijk zou ik ook handmatig op zoek gaan maar dat durf ik je hier niet te adviseren. Tenzij je weet wat je doet natuurlijk (lees: weten welke bestanden/ registerverwijzingen die je niet mag wissen).

Nu even de functie "automatisch herstelpunt aanmaken" uitzetten en vervolgens weer aanzetten. Deze actie wist alle herstelpunten want hier huist wellicht ook een bogey.

Nu zou je opnieuw kunnen opstarten maar wil je echt op safe gaan dan doe je nog een offline scan. My personal favorite voor deze is de Rescue Disc van Kaspersky. Downloaden, branden en booten. Even zien waar je naar toe moet en daarna een scan draaien. Dit duurt over het algemeen lang!

Klaar? Windows opstarten en hope for the best! Er zijn nog vele mogelijkheden natuurlijk maar dit zou het gros goed moeten opruimen. De scan met de rescue disc is niet noodzakelijk maar geeft meer zekerheid.

Keep us up to date! Cheers!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan