trojan/psybnc

Status
Niet open voor verdere reacties.

annekevd

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2002
Ik kwam tot de ontdekking dat er een trojan op de pc zit. Hij ( ik kan me moeilijk voorstellen dat…)maakte gebruik van mijn muis en ging dus via een zoek opdracht naar een programma c:/windows/config/psybnc maar kon dat niet openen. Hij heeft wat zitten veranderen ergens.(opstartmenu) Mijn scanners werkten niet meer en hij startte telkens de pc opnieuw op. Gauw heb ik er een trojan remover opgezet, die een trojan vond in programma/opstarten/microsoft. findfast.ink.Staat erbij dat de file appears to be ok is jaja. Bij het opstarten van de pc startte er een dos programmaatje van dat psybnc ( the most psychod and cool lam 3rz group.IRCnet.stond daarin) Ik heb inmiddels alles waar psybnc in voorkwam weggegooid Ik merk geen veranderingen op de pc, maar durf ook niet zo goed het net op. Ik heb norton en trend cillin voor de virussen en laatstelijk de firewall er weer afgegooid omdat dit toch het internet verkeer geheel tegenhield. Ik heb Zone alarm er weer opgezet, maar weer geen toegang tot internet. Ik heb er wel toestemming voor gegeven, bij de programma’s staan ook groene vinkjes, maar helaas. 2 vragen dus, hoe krijgik weer toegang tot internet met zonealarm aan en wat voor kwaad kan die trojan hebben gedaan. Anneke

Zou eerst eens een online scan uitvoeren bij bijvoorbeeld Housecall om er zeker van te zijn dat het systeem schoon is.
Daarna het hele spyware programma draaien.
En dan pas ZA oid installeren en daar loodsen we je dan wel doorheen.

FindFast.lnk maakt deel uit van MS Office, dus dat heeft die Trojan Remover niet goed gezien... :rolleyes:

Doe eens het volgende:
Ga naar http://tomcoyote.org/hjt/ , en download daar 'Hijack This'.

Uitpakken, en vervolgens dubbelklikken op HijackThis.exe.
Klik op "Scan", en vervolgens op "Save Log File" , en post vervolgens de inhoud van die log hier.

Laat Hijack This niets fixen vóórdat je ons die log hebt laten zien, want het meeste mag absoluut niet weg!

anders opgelost

goed, mijn pc ging zo raar doen, dat uiteindelijk het geheel geformatteerd is en er is een officiele firewall opgezet. zo is het probleem dus ook opgelost

Denk je er wel aan om ook Ad Aware en Spybot te installeren en deze regelmatig te draaien en de updates op te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan