trojan reboot.b

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraaijennest

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
hoi vriendin van me heeft het virus :

trojan/reboot.b

haar pc wordt ontzettend traag en ik ben al voor aan het zoeken maar kan niets vinden.

is blijkbaar door een hacker gestuurd?

kunnen jullie me mailen aub als je een proggie hebt om van dit virus af te komen?

b.v.d.

sawskeumke en kraaijennest

http://www.pestpatrol.com/PestInfo/t/trojan_win9x_reboot_b.asp
Of: Download hier de gratis versie van Ad-aware, na de installatie eerst updaten door te klikken op het wereldbolletje en scan. Daarnaast kan je nog Spybot installeren (werkt prima naast elkaar), ook gratis. Eveneens eerst updaten alvorens te scannen. Uitleg+download Mocht na gebruik van Ad-aware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan een Hijack This Log, lees de instructies klik-->Helpmij tegen spyware offensief<-- Druk daar op de knop "Reageer op bericht" en post je log.

"kunnen jullie me mailen aub als je een proggie hebt om van dit virus af te komen?"

Dat doen we in pricipe niet, daar is het forum voor zodat iedereen er wat aan heeft. :)

ja ik bedoelde het niet zo.
weet dat ik automatisch een mail krijg als er gereageerd wordt op mijn vraag.

ik ben nu zelf ook aan het scannen en zie ook een troj_swizzor.ag die in mijn program files zat.
had van te voren spybot laten draaien en gaf niets aan dus ik weet niet of dit dan helpt?

dit virus is denk ik wel moeilijk te verwijderen neem ik aan?
tenminste als ik op de site kijk die jullie me geven?

Op die staat dat je een backup moet maken van je register en een herstelpunt moet maken van de instelling voor het geval dat je iets fout doet (wat niet snel gebeurt als je de instructies opvolgt. verder gewoon ctrl_alt_del op het proces trojan.nogwat klikken en taak beeindigen.

vervolgens het bestand trojan.nogiets.exe verwijderen van je pc (start > zoeken)

lijkt me toch niet ingewikkeld :)

lijkt me niet moeilijk nee
maar als ik in taakbeheer kijk staat trojan .....exe er helemaal niet tussen , via zoeken vind ik ook niets .

niet echt moeilijk nee :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan