Trojan verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo beste lezer!

AVG antivirus heeft zojuist een Trojan in quarantaine gezet. Hij heet Trojan Startpage.17.l en bevindt zich in Windows System/EGHI.dll (ik heb geen idee wat EGHI.dll is. Kan misschien wel in z'n geheel verwijderd worden?)
Anyway, wat is nu de beste manier om de Trojan te verwijderen?
Suggesties?

Groeten van

Jananda

Als deze in quarantaine staat dan hoef je toch niks meer te doen.

aan Puppie

Hallo Puppie,

bedankt voor je reaktie. Voor zover ik weet is een bestand wat in quarantaine staat niet bruikbaar voor je pc, waardoor bepaalde programma's niet of niet goed meer zouden kunnen functioneren. Het bestand EGHI.dll is geinfecteerd, maar ik weet niet wat voor eventuele toepassing dit bestand heeft.
Daarnaast maakt quarantaine de virussen wel onschadelijk, maar ik heb ze liever helemaal niet op de pc.
Dus het lijkt er op dat mijn eerste vraag blijft staan, tenzij iemand bovenstaande kan ontzenuwen.

Jananda

Laatst bewerkt:
Het je EGHI.dll wel goed getypt?
In Google is n.l. niets te vinden.
Als het van Windows was kreeg je echt wel uitleg.
Ik zou het zonder pardon verwijderen want nu werkt het ook niet en zonder die extensie is het een trojan dus..............wippen.

aan Elisa en Jean

Hallo Elisa en Jean.

Bedankt voor jullie reaktie.
Ik had al het vermoeden dat EGHI.dll (goed gespeld) niet bij mijn systeem hoorde, dus bedankt voor de bevestiging. Nu heb ik het hele ding weggeknikkerd en opnieuw AVG-scan gedaan. Het systeem is weer clean!

Hoe kan ik in het vervolg zelf checken of zo'n bestand of toepassing bij mijn systeem hoort? Scheelt weer een hoop gedoe als ik dat zelf op kan zoeken!

Greetz

Jananda

Altijd even in Google intypen. Daar wordt je enorm wijs van :)

aan Elisa

Hi Elisa,

ben nu alweer een stuk wijzer geworden!
Nogmaals bedankt voor je support, en ik beschouw mijn vragen helemaal als beantwoord, met een top-waardering.

Have a good time,
en hartelijke groeten van

Jananda :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan