Trojan Verwijdering Misgelopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zysor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zysor

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Heren, dames, ik kom hier voor de eerste keer met een drastisch vraagstuk, geïllustreerd en wel:

Afgelopen vrijdag kwam ik tot de ontdekking dat er voor het spel Fallout 3 een downloadable content pack bestond, Operation Anchorage genaamd. Nou was de kopie die ik op mijn computer had staan en uitgespeeld had gedownload en dus niet officieel, een officiële DLC zat er dus ook niet in. Ik downloadde een torrent via een erkende release voor de DLC, maar om die te kunnen spelen bleek dat ik het spel moest updaten met een patch. Dit was zelfs voor officiële eigenaars het geval dus ergens op het internet moest ergens toch wel een gekopieerde patch te vinden zijn dacht ik. Uiteindelijk vond ik hem, gedownload, geïnstalleerd, spel aangepast, DLC uitgespeeld, klaar is Kees.

Niet dus.
Wat bleek; AVG bracht me de dag erna deze melding na een routine virusscan:

problem4.jpg

problem5.jpg

De gedownloade patch bleek geïnfecteerd te zijn, AVG had er al twee verwijderd, waarna ik zelf de .rar en English.exe verwijderd heb. Problem solved, right?

Wrong, een paar uur later deed ik nog een test en bleek het volgende:

problem6.jpg

problem7.jpg

Ik dacht: dom van me, ik heb de bestanden wel verwijderd, maar nog niet uit de Recycle Bin geknikkerd, dat zal ik meteen even doen. Maar het kwaad was toen al geschied; mijn computer bleek trager dan voorheen, en ik verwachtte dan ook wel dat er wat schade door de Trojan was aangedaan. Ik kon het alleen nog niet vinden.
Totdat ik mijn Inbox via Live Messenger opende, die van nature aan Internet Explorer gekoppeld zit. Ik gebruik doorgaans Firefox en vond dit altijd al een irritante functie. Zodra ik er naar toe probeerde te gaan vanuit Messenger, liep de pc vast, freeze frame.
Dus ik dacht, dat zal wel aan Internet Explorer liggen dan, laat ik die maar eens opzoeken, want die had ik nooit verwijderd. Ik gebruikte 'Zoeken' vanuit Start, zocht iexplore.exe, vond hem, klikte erop, en again, freeze frame. No problem dacht ik, dan zoek ik het bronbestand op, probeer het te cleanen of gewoon te verwijderen. Ik navigeerde naar C:, dubbelklikte en kreeg een foutmelding toen ik deze schijf wilde openen. In de foutmelding stond in ieder geval

'Kan C:\Recycler- en dan een boel nummers' niet vinden, controleer het bronbestand'

Het leek alsof de nummers en het pad overeen kwamen met het pad waar bij de tweede virusscan wat werd aangetroffen. Ik kon er niets aan doen, en liet het even voor wat het was. Vandaag trachtte ik de C-schijf weer te openen, dubbelklikken werkte niet meer, enter ook niet, dus gebruikte ik de adresbalk om er in te komen.

Daar trof ik dit aan:

problem2.jpg

problem1.jpg

Allerlei files die er niet thuis horen.

Ook vond ik dit in mijn ontvangen bestanden map, het leek overeen te komen:

problem3.jpg

Verder moet ik wel zeggen heb ik nog geen verdere ongemakken ondervonden aan deze zaak, ik kan dus nagenoeg alles nog maar voordat dat verandert, en ik geloof dat dat nog wel gaat gebeuren als ik hier nu niets aan doe, mijn vraag nu aan jullie:
Wat is hier in godsnaam aan de hand?

Laatst bewerkt:
sorry van de grootte trouwens, maar ik dacht dat ik maar het beste zo volledig mogelijk kon zijn om toch enige tegemoetkoming te bieden aan mogelijke lezers.

Welkom op Helpmij.:)

Graag de titel aanpassen in iets wat je probleem weer geeft en in het Nederlands.

[edit]Bedankt voor het aanpassen.[/edit]

Laatst bewerkt:
Heeft helemaal niemand een idee? Sinds gisteren verschijnen er in allerlei mappen allerlei bestanden die er niet thuis horen en die zichzelf zonder mijn toestemming aan lijken te maken. Vaak is het gelabeld 'Thumbs' en is het een database-bestand.

Nog steeds niet opgelost, maar ik heb op Tech Support Forum nu hulp gevonden. Wat mij betreft kan deze thread opgeheven worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan