Trojan virus, pc crash HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron30jr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2013
Berichten
4
Goedemiddag,

Ten eerste, zelf heb ik weinig verstand van computers vandaar dat ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb onlangs jucheck.exe (java) geaccepteerd en ik denk dat dit een virus was. Mijn pc crashte en nu kan ik mijn e-mail en internet niet meer opstarten. Hij mist een dll file, deze staat echter wel op mijn pc maar is beschadigd.
om precies te zijn d2d1.dll

Op internet heb ik die file gevonden en als ik hem nu probeer te plaatsen in c:windows/system32 dan krijg ik de melding u dient administrator machtigingen op te geven om iets naar deze map te kunnen kopiëren. u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

Hoe kan ik zorgen dat die beschadigde dll file weer werkt of wordt vervangen?
help!!!! ik kan nu helemaal niks op mijn pc en word er gek van!
 
Zet eens een systeemherstelpunt terug toen je pc nog ok was.
Geen idee welk besturingsbesteem je hebt, maar dan vind je dat vast wel als je naar start, alle programma's, bureau accessoires, systeemwerkset.
 
systeemherstel heb ik al geprobeerd alleen toen kon ik alleen een punt kiezen van maximaal 2 weken terug en toen ik dat gedaan had was het probleem er nog steeds.
 
Ok, geef even je Windows-versie, & vooral of het om een Home of lager of een Professional of hoger gaat.

Start, RechterMuisKlik Computer of Deze computer, Eigenschappen & daar staat het dan precies.
 
Ok, vermoedde het al, we gaan even je Administrator-account aanzetten, want dat staat in jouw versie standaard uit:

Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, RMK Opdrachtprompt, Uitvoeren als Administrator.

Typ dan:

net user Administrator /active:yes

De naam achter user is hoofdlettergevoelig & dient tussen apostrofes, aanhalingstekens, gezet te worden indien er spaties of andere vreemde tekens in voor komen.

Herstart. Nu staat je Administrator ook in je Welkomstscherm, als je direct door naar je Bureaublad gaat, even Afmelden.

Voor het Java-probleem is er hier op het forum een plan in de maak, is nog niet helemaal af, dat wel eens de oplossing kan zijn (Hier terug reageren of het wel of niet werkt):

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...a-7-update-7?p=4861218&viewfull=1#post4861218 Plan.
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...a-7-update-7?p=4863256&viewfull=1#post4863256 Aanvulling.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan