Trojan waarschuwing

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn zus ziet steeds de volgende melding bij opstarten EN bij het scannen.ZIE BIJLAGE!
Deleten helpt niet.
Melding komt terug.:eek:

Bijlagen

De zus moet het volgende doen:

Ga naar Start, klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen, ga dan naar het tabblad
Systeemherstel en zet een vinkje voor Systeemherstel uitschakelen.
Start de pc opnieuw op en doe hetzelfde maar haal het vinkje weg.

Start eens op in veilige modus en laat hem dan scannen en zet ook je systeemherstel uit.
Hij zal hem weer vinden en dan laten deleten. Als het geod is moet het nu wel weg zijn. Zo niet dan horen we het wel.

Ad-Aware vindt hem natuurlijkj niet als je daarvoor al Systeemherstel uit hebt gezet en dan al leeg is.

Gewoon Systeemherstel uitzetten, pc opnieuw opstarten, weer aanzetten en een nieuw herstelpunt maken.

Bij opstarten nog dezelfde melding en telefoonrek.heel hoog,HELP

We krijgen nog steeds dezelfde melding (bij mijn zus) bij het opstarten .(trojan)

Inmiddels blijkt ook dat haar telefoonrekening nu op 1200 EURO staat wat normaal nog geen 200 is.
HELP!:eek:

bericht na gebruik spysweeper

en na gebruik spyseweeper kwam onderstaand bericht:

hyacker

it seems that your internet explorer settings such as your home page of searching capabilities have not improved

follow these to fix the issue

click shields
click the internet explorer tabs
clich next IE pages settings go to default

Doe zsm het volgende:

1 ) Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

2 ) Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

3 ) Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
http://www.nucia.nl/forum/register.php

4 ) Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij en de link van dit topic.

Succes!:thumb:

----------

Dat van de telefoonrekening, komt door een dialer, probeer deze alvast op te sporen met het gratis en goede programma a-squared Anti-Dialer.

oplossing

Laatste oplossing erg bedank, Michael.Helaas voor mijn zus nog te ingewikkeld.

Zijn er nog meer (makkelijker) oplossingen, voordat ik naar mijn zus ga en Hjackthis probeer toe te passen??

In ieder geval vast allemaal bedankt!:thumb:

Ja doe sowieso de stap onder Hijackthis, de scan met a-squared Anti-Dialer.

Maar probeer echt wel Hijackthis-logje te maken, daarmee gaat het een stuk makkelijker want die pc is behoorlijk '' ziek ''.

HiJackthis geplaatst,Help!

HiJackthis geplaatst,Help svp

Je kunt nu wel om hulp vragen maar je kunt beter de uitkomst van de log afwachten

Misschien wel verstandig om de logjes te bewaren, kun je bij KPN ( of andere provider ) bewijzen dat dit door een zieke geest komt, misschien hoef je de rekening niet te betalen.

Ja, misschien als je kan bewijzen dat het hoge bedrag door een dialer is gekomen, hoef je misschien inderdaad minder te betalen, maar ik denk eigenlijk van niet.
Ik duim voor je zus:thumb:

Hier staat het logje op Nucia.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tips

namens mijn zus, alvast bedankt voor de goeie tips!!:thumb:

kanActiveX besturingselement er ook wat mee te mken hebben?

dit stond op de pagina van KPN van mijn ZUS

een ActiveX besturingselement op deze pagina is niet veilig Ik heb ergens gelezen dat dat je die ActiveX niet moet hebben of zo iets.

Kan dit ook met de NOD32 of de telefoonrekening te maken hebben?

Nee, ActiveX is heel vaak gewoon veilig, maar kan soms niet veilig zijn.

Het hangt ervan af wanneer het gebeurt, of je ActiveX moet inschakelen ja of nee.
Ik zie geen verband tussen dit en de trojan / dialer.

Maar ik zou even niet inloggen op belangrijke sites tot de pc van je zus '' schoon '' is verklaard.

prima opgelost,bedankt!

Dankzij jullie en jullie prima adviezen en na het plaatsen van enkele Hjiackhis-logs is dit probleem bij mijn zus opgelost.
Zeker ook namens haar heeeel erg bedankt!!!:thumb:

Het laatste probleem ,een melding van NOD32 dat er nog een trojan bij het opstarten zat hebben we kunnen oplossen met de (tijdelijke) installatie van AVG virusscanner.
Die had de trojan direct gevonden en verwijderd.
Waarom NOD32 deze niet kon verwijderen weet ik. niet.

Inmiddels heeft mijn zus met de KPN een redelijke regeling kunnen treffen wat de kosten betreft.

NOGMAALS ERG BEDANKT!!!!!:)

Heel erg mooi dat het nu is opgelost!:thumb: :thumb:

En, AVG is er nu weer af he, 2 virusscanners is niet goed.

En mooi dat KPN de situatie begrijpt, anders was het een hele hoge rekening.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan