trojan win32/olmarik

Status
Niet open voor verdere reacties.

gusgus

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Wie kan mij helpen?
Ik heb een trojan win32/olmarik op mijn computer.
Ik zit al uren lang achter mijn PC en ik kan het niet verwijderen.

please help mij

Hoi,
welkom op helpmij.nl
hier is een link hoe je hem handmatig kunt verwijderen.
Je kunt ook op de lnks in m'n handtekening klikken en kijken of je hem daarmee wegkrijgt.
Draai,na update,de programma's in de veilige modus.
Als het gelukt is draai je Ccleaner er achteraan en laat je het register opschonen.
Succes.

ik heb het al geprobeerd maar lukt het niet.
heb je misschien nog een andere idee?

@gusgus: met zo'n terugmelding kunnen helemaal niets.
Even in het NL vertaald de handmatige verwijder-instructie:
Start Taakbeheer: Rechtsklik op de taakbalk en kies Taakbeheer of gebruik de Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie. Ga naar tabblad Processen. Klik aan: Processen van alle gebruikers weergeven. Sorteer op de kolom Procesnaam door op de titel van die kolom te klikken en kijk of je winlogin.exe tegenkomt (let op: Het gaat niet over winlogon.exe). Indien ja, rechtsklik er op en kies Proces beëindigen.
Daarna kijken of het winlogin.exe in de %temp% map staat:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
cd /d %temp%
dir /a winlogin.exe
Indien gevonden:
attrib -s - h -r winlogin.exe
del winlogin.exe
cd /d %windir%
regsvr32 /u jsne87fidgf.dll
del jsne87fidgf.dll
del p2hhr.bat
reg.exe delete HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{C5BF49A2-94F3-42BD-F434-3604812C897D}\InProcServer32
reg.exe delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{C5BF49A2-94F3-42BD-F434-3604812C897D}
reg.exe delete HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore

Als je winlogin.exe niet vind in de map die ik aangaf, dan heb je het virus blijkbaar in andere bestanden staan dan in die link van Mik Zjegger aangegeven. Ik heb dan geen verdere hulp bij de hand.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb geen winlogin.exe in het taakbeheer.
dus ik heb de verwijdertoo ook gebrobeerd:http://kb.eset.com/esetkb/index?page...nt&id=SOLN2372
maar ik heb het nog steeds

als ik mijn pc aanzet,komt een blauw scherm dat mijn pc is geinfecteerd en ik moet mijn harddisk schoonmaken.

zeg het iets voor je:stop:0x0000007B
0xF7A22524
0xC0000034
0xC0000034
0XC0000000
0XC0000000

"hier is een link hoe je hem handmatig kunt verwijderen."

die heb ik ook gepobeerd maar file kan niet openmaken worden

[...]als ik mijn pc aanzet,komt een blauw scherm dat mijn pc is geinfecteerd en ik moet mijn harddisk schoonmaken.

zeg het iets voor je:stop:0x0000007B
0xF7A22524
0xC0000034
0xC0000034
0XC0000000
0XC0000000

Hoe weet je dan dat je met trojan win32/olmarik te maken hebt? Want een 0x0000007B melding heeft vlgs. mij niets te maken met een trojan, maar met een probleem met (het bestandssysteem op) de Windows partitie.
Zie hier

Ik zie geen relatie van die Blue screen melding en win32/olmarik.

Tijs.

nod32 heeft het gevonden.

ik moet echt de oplossing vinden.het is de pc van mijn moeder en morgen komt ze terug.Als ze het zo vindt,dan heb ik een groot probleem......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan