trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Ik formateerde mijn PC 3dagen geleden en opnieuw zijn er trojans aanwezig.
Hoe kan dat,komen trojans via e mail in mijn PC ?

Verwijderen lukt niet,dit programma zie foto detect de trojan maar bij opnieuw opstarten PC is de trojan er terug.

Wat kan deze trojan aanrichten ???

ZIE FOTO

Bijlagen

• trojanb.jpg
    trojanb.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 66
Trojans komen vanzelf binnenwandelen als je firewall niet goed is ingesteld en ook via gedeelde mappen kunnen ze vanzelf binnenkomen (ooit eens het virus klez gehad via gedeelde mappen, terwijl er niets in die mappen stond...).

Welke firewall heb je?

firewall

Zone alarm free edition

Is het nuttig om de pro versie te kopen

Kopen? Nee, dan kan je beter Kerio eens nemen. Deze is ook rule-based en gratis (waarom kopen als de kwaliteit niet anders is?)

Overigens, als ik naar je plaatje kijk, zie ik nog geen hard bewijs voor een trojan of is het al een trojan als dit bij de poort vermeld staat in het overzicht? Lijkt nl op een weergave van een poort en een trojan die er (in het algemeen) gebruik van maakt. Dit zou nog niet aangeven dat je ook een trojan hebt. Maar trojanscanners is niet mijn sterkste punt, ik heb er geen.

Hoi,

Ik zou hetzelfde denken als Caveman, volgens mij zijn de dingen in je plaatje enkel de "zwakke" plekken in je pc waardoor een trojan eventueel zou kunnen binnen geraken. Om met dat plaatje dadelijk te zeggen dat je ook effectief een trojan zou hebben is overdreven denk ik.
Zelf gebruik ik gebruik nu Sygate personal firewall en daar ben ik zeer tevreden over, voordien had ik ZA, maar door ZA duurde het afsluiten om een of andere manier oneindig lang.

Groeten,

gebruik trojanshield is wel te downloaden bij kazaa dan word je comp. gescand bij opstarten Gr.Rama

Ik zie ook nergens dat je een trojan zou hebben. In het plaatje lees ik alleen van welke poort een bepaalde trojan gebruik kan maken - niet dat je er een hebt.

Groetjes,
Bennie

ericvanbelgie,
Dit betekend helemaal niet dat je een trojan hebt. Het betekend gewoon dat poort 5000 open staat. Dat is alles.
Die kun je zonder probleem sluiten. Dat doe je zo:
Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten-en vink uit: SSDPSRV -toepassen-ok-restart de pc en je probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan