Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buurman29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
3
Bij het scannen met Kaspersky werd op mijn computer het virus :TrojanSpy.Win32.Achum gevonden. Via Kaspersky Antivirusscan heb ik deze willen desinfecteren doch dit lukt niet. Hoe kan ik die 'Achum' het best van mijn PC verwijderen ? Ik werk met en PentiumII die voorzien is van Win.98.
 
Verwijder in veilige modus.

Groetjes,
Bennie
 
Tik is in bij download.com Trojan remover en kijk wat je vind daar moet t vast mee lukken. Succes!
 
Ik heb Anti Trojan gïnstalleerd doch na het scannen door dit programma geeft het de melding dat hij niets gevonden heeft ; nochtans geeft KAV nog altijd de melding Bestand:...\KasperskyAntiVirus Personal\Infected\MSMGT.exe geïnfecteerd met een virus : TrojanSpy.Win32.Achum. Volgens KAV die mij intussen gemaild hebben, zou ik dit gewoon kunnen verwijderen daar een Trojan niet kan gedesinfecteerd worden ?! Kan ik dit doen met MSMGT.exe ? Is dat geen programma ?
Buurman29
 
Geplaatst door Buurman29
Ik heb Anti Trojan gïnstalleerd doch na het scannen door dit programma geeft het de melding dat hij niets gevonden heeft ; nochtans geeft KAV nog altijd de melding Bestand:...\KasperskyAntiVirus Personal\Infected\MSMGT.exe geïnfecteerd met een virus : TrojanSpy.Win32.Achum. Volgens KAV die mij intussen gemaild hebben, zou ik dit gewoon kunnen verwijderen daar een Trojan niet kan gedesinfecteerd worden ?! Kan ik dit doen met MSMGT.exe ? Is dat geen programma ?
Buurman29

In ieder geval geen programma dat je graag op je pc wilt hebben, denk ik. Kijk maar eens: http://www.google.nl/search?q=MSMGT.exe&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr= N.a.v. die zoekresultaten denk ik dat je er ook verstandig aan doet even een HijackThis-log voor te leggen aan de deskundigen. Ga daarvoor naar dit topic en volg de instructies uit het eerste bericht: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016
 
Buurman29, kun je even de precieze locatie geven van dat gevonden bestand?

Normaal gesproken kun je een trojan het beste verwijderen met een systeemscan in de veilige modus
Je komt in de veilige modus door tijdens het (opnieuw) opstarten de knop F8 of Ctrl ingedrukt te houden (korte drukjes kan ook). Soms komt het voor, dat tijdens het opstarten in de veilige modus d.m.v. de knop F8 of ctrl ingedrukt te houden er een foutmelding komt (keyboard error) en in dat geval moet je even wachten tot het bios is geladen en dan de betreffende knop indrukken. Je komt nu in een dos-achtig scherm
Ga met de pijltjestoets naar veilige modus en klik dan enter.
Je komt nu in een enigszins gewijzigd bureaublad alwaar jij gewoon je virusscanner kunt starten. Om je virusscanner daar te starten ga je naar start --> programma's
 
Achum weggehoest

Hallo ,

De trojan is verwijderd ! De helpsite van KAV heeft me gemaild dat ik dit bestand gewoon kon verwijderen zoals een paar van jullie me al hadden aangeraden. Ik heb dit dan gedaan in veilige modus. Dus Achum is eraf en blijkbaar functioneert mijn PC nog naar behoren. Iemand had me ook aangeraden te rade gegaan bij Symantec. Men verwijst er naar : HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVision\RunServices. Na het installeren van een Dialer Detect kreeg ik bij het opstarten van mijn PC telkens de mededeling dat er een tweede verbinding was met HKEY........ Blijkbaar heeft die Trojan ervoor gezorgd telkens mijn Windows werd opgestart dat via dit bestand een (tweede)verbinding werd gemaakt met het internet ? Enfin, alles in orde en een danke voor de hulp.
vdvpaul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan