trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

pecam

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
9
na al geruime tijd met problemen gekampt te hebben (langzame en zeer vaak vastlopende computer. Deze niet op een normale manier kunnen afsluiten. En vaak ongevraagde advertenties gekregen), heb ik mijn log hier een paar dagen geleden laten controleren. Dit was, na een paar aanpassingen schoon.
De advertenties verdwenen maar de overige problemen waren niet weg. Sterker nog, m'n virusscanner (norton 2000) werkte niet meer
Ik heb recent nog deframentatie gedaan en schijfopruiming was ook niet echt nodig.

Vervolgens getracht nieuwe virusscanner (norton 2003) te installeren maar ineens was m'n hele register weg en kon ik alleen nog maar in veilige modus opstarten. Door daar de virusscanner te verwijderen, kreeg ik m'n computer weer aan het lopen. Vervolgens heb ik de gratis AVG virusscanner geïnstalleerd en deze vond het trojan horse startpage.8.t virus in: C:\_restore\temp\A0007148.CPY
AVG kon dit virus niet herstellen.

Kan dit virus de oorzaak zijn van al mijn problemen?
Hoe kan ik dit virus het beste verwijderen (mag ik de hele restore map weggooien?)
Is het raadzaam om, na verwijderen virus, toch maar windows XP ipv het door mij nu gebruikte ME te installeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik nu eindelijk van m'n probleem afkom

Groetjes
Pecam
 
Je kunt het beste systeem herstel even uitschakelen, waardoor al je herstelpunten verwijderd worden,
Wanneer je pc weer schoon is, kun je het weer inschakelen.
 
heb systeemherstel uitgeschakeld en vervolgens virusscanner nogmaals laten draaien. Vindt nu geen virus meer. Maar mijn problemen zijn er nog steeds.
(langzaam, vastlopen.........):(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan