trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Help, ik heb ook een Trojan en wel de Mitglied.gen
wat doe ik hieraan?
Ik heb net al op de virus help een probleem geplaatst en volgens mij komt nu het een na het ander.:( :(

hallo Puppie, ik heb net gescand met de housecall die je hebt aanbevolen. ik krijg de trojan niet weg.
er staat; c\windows\system32\ckbuyp. en dan erachter de exe. ( heb het even zo neergezet, weet niet of het kwaad kan??) Dan staat erbij: kan niet herstellen omdat hij in gebruik is. Hoe los ik dit op? Ook heb ik er een geinfekteerd doument verwijderd, maar dan staat er meteen dezelfde weer op , alleen de laatste paar getallen zijn anders, dus een ander getal achter locatie
c\document`1\....\temp\
weet je raad ermee?

Ik denk dat het verstandig is om eens een log te plaatsen bij de site van ASO

www.antispywareoffensief.nl
en plaats daar een hijacklog.
je kunt zelf alvast even scannen met ad-aware.

Ik heb vannacht al een log geplaatst, maar ben ongeduldig. wil z.s.m. er van af.
ik heb intussen al vanalles verwijderd, ben weer aan het scannen met Norman.
Dan zal het log veranderd zijn of niet?
Heb net ook al raad gevraagd op de virushelpdesk en een hele waslijst gekregen wat ik moet doen.
ga dus maar hieraan beginnen. in elk geval alvast bedankt en je hoort wel als het gelukt is.
groeten gitana

niet te veel verwijderen hoor.
maar veel suc6.

kun je me nog even vertellen of ik het ledigen van mappen met tijdelijke bestanden in de veilige modus moet doen?
en of dat helpt? want ik heb al verwijderd en het staat er even later weer op.
Er zit nog wat: c:windows\system32\ckbuyp
dat laatste bevalt me niks!
Dan zit het toch al in het systeem??
moet ik dan niet met regedit aan de slag??
hoop van niet, heb al eens een fout gemaakt hiermee: grote problemen.

ik zou toch netjes de uitslag van ASO afwachten.
je maakt meer kapot dan heel.
Ik weet dat het vervelend is maar ja beter even geduld dan straks helemaal opnieuw te moeten beginnen.

Hoi Gitana,

Ik wil best even naar je log op ASO kijken vanavond, maar ik begrijp nu dat je al dingen hebt zitten verwijderen. Het log dat je al geplaatst hebt zal dan ook geen goed beeld meer geven van het probleem. Maak daarom even een nieuw log en plaats dat in je thread op ASO. Ga dan niet meer op eigen houtje zaken verwijderen alsjeblieft, want daarmee maak je de problemen waarschijnlijk alleen maar erger. Ik wacht je nieuwe log af en zal je dan verder helpen, okee?

Laatst bewerkt:
kan dit dan geen kwaad?
debug is afluisterapparatuur heb ik opgezocht in het woordenboek. En als ik dan zo lang moet wachten..
Maar als het moet.. ik heb geen zin om weer alles opnieuw erop te moeten zetten, wat een werk, zeg.
En wat een stress, de p.c.

hallo Buffie, dat is te gek, dat je me zo snel wil helpen.
Ik ga meteen aan de slag ermee, geweldig zeg:love:
gitana

Hallo Buffy, het is gelukt. ik ben heel benieuwd en hoop dat je me kan helpen. gitana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan