Trojan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sam92
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sam92

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Hallo,

Ik heb door middel van een link in de forums van het spel World of Warcraft perongeluk een trojan op m'n computer geinstaleerd. Mcafee herkent dit als New Malware.aq of New Malware.j. Dit was ook het geval na ik een tijdje later inlogde en nogal wat dingen kwijt was.

Dit is allemaal in ieder geval weer terug, maar mijn vraag is: Hoe kan ik de virus weghalen? Ik heb van alles geprobeerd. AVG gedownload en laten scannen. Die vond ook dit virus maar kon het niet weghalen. Spybot search and destroy heeft ook gescanned en niets gevonden. Mcafee zelf heb ik laten scannen maar die doet precies hetzelfde als AVG. Ad-Aware heb ik ook laten scannen door middel van een tip in een ander forum, maar heeft ook niks kunnen verwijderen.

Als iemand hier een antwoord op heeft, zou ik dat erg op prijs stellen.

Sam

Laatst bewerkt:
Als niks geholpen had dan zou ik nu ff een hijack gaan maken

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4

Eerst ff snel registreren op de forums (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

Je kunt het eerst ook nog proberen met superantispyware (eerst laten updaten)
dat wil ook nog wel eens helpen.

mvg leo

Ik heb superantispyware gedownload en een quick scan laten doen, en dit heeft hij gevonden.

SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 07/01/2008 at 01:55 PM

Application Version : 4.15.1000

Core Rules Database Version : 3494
Trace Rules Database Version: 1485

Scan type : Quick Scan
Total Scan Time : 00:18:12

Memory items scanned : 478
Memory threats detected : 0
Registry items scanned : 461
Registry threats detected : 1
File items scanned : 9387
File threats detected : 9

Worm.RbotMx
[gogle] C:\WINDOWS\SYSTEM32\GOOGLE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\GOOGLE.EXE
C:\WINDOWS\Prefetch\GOOGLE.EXE-17D12BB8.pf

Adware.Tracking Cookie
C:\Documents and Settings\Wil\Cookies\wil@atdmt[1].txt
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@server.cpmstar[2].txt
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@windowsmedia[2].txt
C:\Documents and Settings\Gast\Cookies\gast@server.cpmstar[2].txt
C:\Documents and Settings\Gast\Cookies\gast@www.t-warez[2].txt
C:\Documents and Settings\John\Cookies\john@stats.ilsemedia[1].txt

Keylogger.Actual Spy
C:\WINDOWS\system\actualspystart.lnk

Ik weet alleen nog steeds niet of een van deze bestanden het virus is waar ik last van heb.

dan kan je beter een hijack maken, die mensen op de site kunnen heel goed zien of je nog een virus bevat of niet. Eens in de zoveel tijd laat ik me pc daar ook nakijken door een hijack te maken en op de website van hijack.nl te plaatsen

mvg

ik heb er een gepost op het Hijackthis forum, maar nog geen reactie. Dus bedoel je dan dat ik de oude hijack moet vervangen in mijn post?

nee, gewoon laten staan mensen reageren vanzelf, post hier ff de link naar je hijack topic.

sinds wanneer heb je trouwens dat virus, als nog niet zo lang geleden is kan je proberen om een systeemherstel te doen

mvg

heb je in de afgelopen week, veel bestanden gedownload die belangrijk zijn ( of schoolwerkstukkken gemaakt ofzo), zo niet dan kan je systeemherstel doen! (alles wat na die datum was gedownload word dan verwijderd)

Ga naar start / Alle programma''s / Bureau Accessoires / Systeemwerkset / Systeemherstel .

Doe dan een Eerdere status van deze computer herstellen en dan volgende en dan zoek je een datum uit wanneer je pc normaal was (neem een ruime datum, dus als je pc vorige week werd besmet neem dan een paar dagen eerder of een week) en druk dan op volgende. Nu word je pc afgesloten en dan duurt wel wat lang omdat die systeemherstel aan het uitvoeren is.

Vertel of je het kwijt bent het virus?

mvg

Laatst bewerkt:
Ik heb systeemherstel geprobeerd op donderdag 19 Juni. PC sluit af en begint met systeemherstel. Daarna start ie weer op, en krijg het scherm van systeemherstel weer voor me, maar er staat dat het niet is gelukt, en er geen wijzigingen zijn aangebracht.

Ik probeerde het toen op 20 juni maar hier gebeurde hetzelfde. Moet ik dan gewoon verschillende data proberen tot er een werkt of is er iets anders aan de hand?

ik heb alle data in Juni geprobeerd die ik kon aanklikken, maar ze zeggen allemaal hetzelfde: Niet gelukt etc. Ik heb inmiddels een reactie gehad van het hijackthis forum en ga dat nu ff proberen.

ik zou doen wat die gozer op hijack zegt, hijack is altijd de beste

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan