TrojanByteVerify

Status
Niet open voor verdere reacties.

Claudy

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Vanavond heeft Norton na de wekelijkse scan 4 geinfecteerde documenten gevonden: Beyond.class en BlackBox.class en Dummy.class en VerifierBug.class .

Ze zijn geinfecteerd met TrojanByteVerify. Ik heb ze nu in quarantaine gezet en ben geneigd om ze te verwijderen en weer verder te gaan met mijn leven.

Weet iemand of dit belangrijke documenten zijn voor mijn pc of dat het gewoon surf-foutjes zijn? En bestaat de kans dat dit trojaanse paard gewoon weer terug komt?

Alvast bedankt!

Claudy

Welke Windows gebruik jij? Anders zitten ze ook nog in je RESTORE mapje.
Kan Norton niet repareren?
Zo niet: verwijder ze! Wat moet je met besmette bestanden? Niets !

Groetjes
Falco

reactie

Falco, Norton kan ze niet herstellen.

JKoelman, bedankt voor de link, ook daaruit maak ik op dat ik het kan verwijderen.

Iemand enig idee waardoor ik geïnfecteerd ben? Al mijn mail gaat langs NAV en langs scan van Planet, zou dit kunnen komen door het bezoeken van bepaalde sites?

Claudy

Re: reactie

Geplaatst door Claudy
Falco, Norton kan ze niet herstellen.

JKoelman, bedankt voor de link, ook daaruit maak ik op dat ik het kan verwijderen.

Iemand enig idee waardoor ik geïnfecteerd ben? Al mijn mail gaat langs NAV en langs scan van Planet, zou dit kunnen komen door het bezoeken van bepaalde sites?

Claudy

Dus ga ze maar verwijderen!

NAV kan niet alles vinden...
Dat zou wel kunnen: bezoeken van bepaalde sites...

Groetjes
Falco

bedankt!

Het is allemaal zo moeilijk niet, ik moet alleen dúrfen!

Ik heb ze verwijderd, bedankt voor het meedenken.

Het is niet moeilijk! ;) Ik vroeg jou nog naar het systeem omdat vanaf ME, Windows met dat systeem herstel optie nog een ‘Restore’ heeft. Soms zitten de virussen ook daar in.
Je hebt geluk dat ze gevonden zijn. Met Norton moet je het zo zien: kan hij de bestanden repareren, dan doe je dat. Kan hij dat niet dan moet je het verwijderen.
Eenvoudige voorbeeld: als men met 1 rotte tand naar de tandarts gaat, is dat nog te redden? Zo niet dan moet de tand getrokken worden. Niets aan te doen. :D

Groetjes :D
Falco

Claudy!
Ik hoop dat je de 'rommel' kwijt bent. De tip/link van Gezina was echt TOPPIE!! :D
Je hebt niet verteld welke Windows jij gebruikt. Dat is jammer.
Deze PC dat ik nu gebruik is vrij goed beveiligd, en toch....
Ik dacht eerst: probeer het (info Symantec) via link van Gezina :thumb: . Dus met WinME = Restore uit, veilige modus, scan met Norton. En toen zakte mijn broek af: 4 infected files (direct verwijdert).
Ik hoop dat jij ook vrij van 'rommel' bent. :D :D

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan