trojans ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Oke, veel last heb ik er tot op heden niet mee, maar het begint wel Irritant te worden.... ik wordt lastig gevallen door wat wel een heel regiment aan trojans lijkt. Ik kan zo langzamerhand een stoeterij beginnen met al die paardjes.

Probleem is... ik kom er blijkbaar niet vanaf...:shocked:

vreemde is dat ik ook de namen van die trojans niet kan terugvinden. Ik heb AntiVIR virsubescherming, en die komt de laatste tijd regelmatig met een melding van een gevonden trojan. Namen als TR/Dldr.adload.CH.14 en VB.aad zie ik regelmatig voorbij komen.
Deze bestanden verwijderen of in quarantaine zetten heeft geen zin, ze komen met dezelfde vaart ook weer terug. What the f... ?:mad:

Anyway, hoe kom ik hieraan, en belangrijker... hoe kom ik eraf? Help!
 
Is het niet zo dat als ze gevonden worden ze ook meteen verwijdert of tegengehouden worden?
Dan lijkt het logisch dat ze niet te vinden zijn na die meldingen.

Daarnaast als je aan het downloaden bent, wat ik vermoed dan zitten ze in een bestand wat je wilt downloaden en dat bestand wordt steeds geweigerd door je antivir maar omdat jij hem blijft downloaden, blijft je antivir weer reageren en komt steeds dezelfde melding langs.

Ik doe maar even een wilde gok ;)
 
Laatst bewerkt:
Altijd lastig.
Eerst maar eens uitzoeken hoe je eraan komt want er zal toch iets mis zijn met je beveiliging of je surf/downloadgedrag. Werkt je Firewall okay? Ga eens online scannen bij bijvoorbeeld Bitdefender of Housecall. Je kan ook in veilige modus scannen en zet dan je ook je systeemherstel uit. Een Hijackthislog kan je ook verder helpen.
 
ik zal het eens proberen met een online scan vanavond.

Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat het programaatje BitComet (een torrent client) er iets mee te maken heeft.
 
madmuppet zei:
ik zal het eens proberen met een online scan vanavond.

Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat het programaatje BitComet (een torrent client) er iets mee te maken heeft.

Dat vermoed ik ook ;)
 
Eerst Bircomet maar eens verwijderd, registery schoongemaakt, alle overbodige software en tijdelijke bestanden op mijn systeem opgeruimd.

Online scan gedaan met Norton en McAfee voor zowel virussen als beveiliging, maar vinden beiden dat mijn systeem prima op orde is. Adaware heeft nog een paar vuiltjes gevonden en opgeruimd.

Desalniettemin verschijnt AntiVIR af en toe toch nog met een melding dat ie een en ander gevonden heeft. Vreemde is dat als ik het log bekijk, dit te maken heeft met bestanden die in de tijdelijke downloadfolder van LineWire worden opgeslagen. Alleen.... die bestanden heb ik NIET gedownload. Dit zijn puur bestanden die tijdens een zoekactie van LimeWire zijn gevonden en weergegeven in een overzicht. Niks meer, en niks minder. Hoe kan het dat deze toch aangemerkt worden als dropper, dailer, trojan of weet-ik-wat meer?
 
Hey madmuppet

Dit is goed.
Het zijn tempfiles van bestanden die je tracht te downloaden en/of bestanden die het p2p binnenhaalt om te zien of het aanbod van de ander aansluit bij jouw zoekopdrachten.

Antivir ziet ze staakt ze en de downloads worden nooit afgemaakt. Alleen als jij niet weet welk bestand dit is en dus automatisch opnieuw probeert te downloaden begint het verhaal steeds opnieuw.

dus kijk even in je log van antivir bij welke bestanden dit is en haal ze uit je lijst waar je downloads in wachten.

gr.
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan