troyan op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cesarreyes

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Help ik heb een troyan op mijn laptop en kan deze niet verwijderen elke keer krijg ik een nieuwe toyan als ik mijn pc schoonmaakt. Ik doe dit met behulp van malwarebytes antimaleware, cccleaner en troyanremover. Ik krijg via avg regelmatig de melding dat mijn pc besmet is.:confused:

Starten van de windows cd/dvd en alles opnieuw installeren. Ben je dr zeker van af.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Probeer 'm in de veilige modus te verwijderen (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
Geef de naam van de trojan op zodat we je evt. verder kunnen helpen.
@Solaris
Je maakt je wel heel gemakkelijk van het probleem af. :o

Kan natuurlijk ook een false positive zijn.
Daarmee wordt bedoeld dat AVG ten onrechte een bestand als virus kenmerkt.
Komt wel vaker voor als je AVG gebruikt.

Tardis

Troyan

Geachte helpers ik wil voorkomen dat ik alles moet opnieuw installeren. Ik zal de naam van de troyan opschrijven en posten. Als het probleem false meldingen zijn van AVG hoe kan ik dit voorkomen? :confused:

groetjes Cesar

Start taakmanager eens op en bekijk de process lijst, zie je daar verdachte processen? Post die maar eerst :)

wel mooi gemaakt als hij blijft terugkeren, bijna alle hackers zeggen dat avast en avira de beste virus scanners zijn, ik ben ook tevreden met avast 7.
hijackthis log analyser (google het) kan nog controleren of er echt iets zit.

ok bedankt ik zal hijackthis instaleren. Trouwens de naam van de troyan die ik kreeg was Cryptic.duc. Het probleem is dat elke keer een andere naam heeft.

groetjes Cesar

ok bedankt ik zal hijackthis instaleren. Trouwens de naam van de troyan die ik kreeg was Cryptic.duc. Het probleem is dat elke keer een andere naam heeft.
groetjes Cesar
elke keer en andere naam? je bedoeld dat het ooit Cryptic.duc heette, en nu niet.
hijackthis scant je computer maar verwijderd het niet.

ik vind die trojan horse van jouw wel interressant, een .duc bestand zou alleen op playstions moeten werken. maar het kan ook betekenen dat er een beveiligde verbinding naar je pc loopt die jij niet hebt aangelegd

zorg dat je NIET op je bank inlogt via die computer, [video=youtube;WKmns_QMSP0]http://www.youtube.com/watch?v=WKmns_QMSP0[/video]
met sommige virusen kunnen mensen meekijken zoals je in dit filmpje ziet. (hopelijk heb je geen webcam) 100 van dit soort 'victims' worden soms verkocht voor $2.

de meeste (eigenlijk alle) virussen starten op met je pc (dat moet ook wel anders werkt het niet), maar als je je pc opstart in veilige modus word het virus niet gestart, denk ik want het hangt er vanaf hoe het werkt. (click here)
kan je misschien je virus uploaden, dan kan ik zien hoe het gemaakt is, megaupload/mediafire of zo (ik wil wel eens zien hoe iemand dat voor elkaar krijgt en dan kan ik je wellicht ook nog helpen)

[video=youtube;XggBVbx1bQY]http://www.youtube.com/watch?v=XggBVbx1bQY[/video]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan