True image 8.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb versie 7 van acronis.
Werkt eenvoudig maar goed.
Van alle clienst heb ik een image op de server gezet.
Is wel zo makkelijk als je iets wilt terug zetten.

Dank......

In Computer Totaal van HCC wordt het progje deze maand besproken (samen met concurrent Ghost).

Beiden worden als goed omschreven, alleen mijn ervaring met softwarebeschrijvingen is dat ik zeker zoveel waarde hecht aan de ervaringen van gebruikers als aan de ervaringen van het testpanel ;)

Idd. 7.0 was de meest gangbare versie tot september jl. toen 8.0 uitkwam.

Casus:
Hoe moet ik mij een backup terugzetactie voorstellen bij een compete crash van het systeem, laten we zeggen dat na het aanzetten van de pc een wit knipperend streepje links boven in beeld komt, m.a.w. Windows (XP) is op geen enkele manier meer te benaderen.
OS is XP op een NTFS schijf 1 hdd welke verdeeld is in 3 partities.

Een bootdisk van '98 SE wil het systeem wel weer laten starten (inc. cd drivers) of kan het met een systeemdisk van TI zelf of een gemaakte disk of CD van TI......?

Je kunt kiezen hoe de rescue gemaakt moet worden.
Ik kies voor een opstartbare cd, wel even in je pc opstart vanaf cd instellen en daar gewoon op laten staan.
Acronis maakt dan een opstartbare cd voor jou met jou instellingen die terug gezet moeten worden.

OK, wederom dank.

Ik denk dat ik het progje wel zal gaan kopen.

Alleen of ik ooit (vrijwillig) de ultieme test ga doen en het systeem ga formateren om daarna de image terug te zetten............ :confused: ik weet niet of ik dat aandurf.............. ;) Kans op een foutje -een of enkele bitjes die verkeerd zijn gekopieerd- wellicht te groot...... ?

Hoy,

Het werkt fantastisch geen enkel probleem. De backup maken én terug zetten. U kunt zoals al gezegd een opstart cd maken. maar ik heb het wel eens gehad dat ik met geen mogelijkheid van de cd kon opstarten, toen was ik toch ook wel blij dat ik ook opstart diskettes met TrueImage gemaakt had. U heeft 6 diskettes nodig.

Als je een probeer versie wilt hebben mail dan even.

Nee, ik werk nu reeds 17 jaar zonder goede backupsoftware, als ik wat doe dan schaf ik gelijk de commerciele versie aan.

Dank voor het aanbod !

Tevens dank voor alle antwoorden !

Oke,
Suc6 ermee en misschien heeft hcc wel een aanbieding want vanaf vrijdag zijn de hcc dagen in utrecht er weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan