Truecrypt boot loader overschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik998

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hallo,

Een vriend van mij heeft het volgende probleem.

Hij heeft een asus eee pc ( noteboek ) waar op windows 7 starter en truecrypt full disk encryption op staan.
Na wat problemen met zijn wifi adapter en opnieuw installeren van de wifi driver besloot hij om Windows op zijn bijna lege d partitie te installeren
Nu ging hij der vanuit dat het automatisch wel een multiboot systeem zou vormen.. niet dus ik denk dat de truecrypt boot loader overschreven is en nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en is der een live boot usb iets ? ( er zit geen cd-rom speler in ) stomgenoeg stond de rescue disk ook nog op zijn c schijf :confused:

Ik denk er maar even niet aan hoe dom dit van hem is en probeer hem maar te helpen ook ivm met bestanden van zijn werk die gedeeltelijk wijt is ( werd 1 keer per week gebackupt )

Alle hulp is welkom alvast bedankt .

Erik

Deze oplossing zou niet werken, dus verwijderd.

Laatst bewerkt:
Tja... Ik ben er nog niet zo goed in, maar ik weet wel dat een heleboel (professionele) leden van Security.NL zeer bedreven in deze materie zijn. Misschien is het een idee om je vraag ook daar te stellen (Bij voorkeur gaarne, doch niet verplicht, even registreren!).

Volgens mij kan je wel een TrueCrypt Rescue-Disc aanmaken, maar of dat een later op een willekeurige andere werkende TrueCrypt installatie kan & dan ook werkt op deze, weet ik gewoon niet.

Ik weet ook niet of de TrueCrypt BootLoader daadwerkelijk overschreven is zoals jij denkt, maar ik weet wel dat TrueCrypt geen toegang geeft zonder wachtwoord.

Dus het is goed mogelijk dat alles er nog opstaat, maar door de herinstallatie de nieuwe 7 partitie actief is gezet. Als (?!?) dat het geval is, dan is het een kwestie van met bv. diskpart de juiste partitie weer activeren.

Overigens heeft het geen zin om een met TrueCrypt versleutelde schijf even op een andere computer aan te sluiten, lukt niet, daar is het op gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan