trueCrypt wachtwoord op usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo allemaal,

ik ben net TrueCrypt aan het uitproberen en alles werkt prima :)
maar nu wil ik het volgende:
Ik heb bestand dat geëncrypt op mijn computer staat. en nu wil ik dat ik mijn usb stick in de computer kan doen en ik daarmee het bestand kan ontsleutelen.

is dit mogelijk?

alle reacties zijn welkom,
Ecross

Dus, als ik het goed begrijp, wil je als je je usb-stick in je pc steekt, dat het bestand dan ontsleuteld wordt? Of wil bedoel je een portable versie van Truecrypt, dat vanaf je usb-stick op elke pc kan draaien?

mr32 :cool:

Je hebt geluk! Wat me net te binnen schiet: Je kunt wel je sleutel op een usb-stick bewaren. Dat betekend dat je een bestandje op je usb-stick hebt staan, wat als een soort "key-file" wordt gebruikt. Selecteer je het verkeerde bestand? Dan heb je dus geen toegang tot dat versleutelde bestand!

Dat doe je als volgt:
1] Maak een nieuw versleuteld bestand, doorloop de stappen totdat er een wachtwoord wordt gevraagd. Zet daarbij een vinkje bij "Gebruik Sleutel bestand", en klik vervolgens op de knop die erachter staat.

2] Daar kun je individuele bestanden en zelfs paden aan toevoegen, wat dus betekend dat je je usb-stick aan het lijstje kunt toevoegen.

Nou, dat was het kort, ik wens je er veel succes en plezier mee!

het is gelukt, nog twee vraagjes:

ik kan het bestand gewoon kopieren en dan kan ik de kopie als sleutel gebruiken, is daar iets tegen te doen?

is er een mannier om de containers automatisch te deëncrypten en mounten als ik de usb inplug?

bedankt voor je snelle reactie!
Ecross

Met die kopie lijkt me geen probleem. Dat zul je gewoon even moeten proberen.

Het automatisch ontsleutelen van dat bestand? Ik denk dat dat niet gaat, tenminste, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. En als dat zou lukken zou hij elke keer vragen of je de bestanden wilt selecteren incl. het pad. Ik weet niet of je dat zo handig vind...
Ik heb het in ieder geval niet gevonden... :(

Veel succes!

Met die kopie lijkt me geen probleem. Dat zul je gewoon even moeten proberen.

Ik heb het al geprobeerd en nu werkt het gewoon als je een gekopieërd bestand gebruikt, maar ik wil juist dat het niet meer werkt als je het bestand kopieërd
opzich is dit niet zo heel belangrijk, als "ze" bij je sleutel bestand kunnen hoeven ze het toch niet te kopieëren.

ik ga zelf even proberen of ik een batch bestandje kan schrijven die wat dingen automatisch doet

voor de geïntereseerde, mount.bat:

Code:
CD C:\Program Files\TrueCrypt"
truecrypt /v "c:\pad\naar\container" /lx /a /p "wachtwoord" /k "G:\pad\naar\sleutel.mp3" /e /b /q /s

en dismount.bat:
Code:
CD C:\Program Files\TrueCrypt"
truecrypt /d /s /q

gewoon met kladblok ofzo opslaan en dan uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Je hebt er wel werk van gemaakt zeg! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan