TrueImage (EasyComputing/Acronis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik overweeg om TrueImage (Home 2009?) aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een heleboel vragen en hoop dat iemand me verder kan helpen.

Is het een goed en gebruiksvriendelijk programma? Waar vind ik een Nederlandse Versie? Kan ik het programma uitproberen voor ik het aanschaf? Kan ik een opstart CD maken waarmee ik een image kan terugzetten als de computer niet meer wil starten, zonder dat ik daarvoor een Windows CD nodig heb? Ik heb namelijk een OEM versie en dus alleen een recovery schijf (en partitie). Met het gratis DriveImageXML heb ik ervaren dat het daarmee niet werkt. Bovendien kun je met dit programma volgens mij niet vanuit Windows een image terugzetten op dezelfde partitie. Kan dit met TrueImage wel? En mijn laatste vraag: Kan ik het installeren en gebruiken op 2 persoonlijke computers (desktop en Laptop) of moet ik het programma dan onverhoopt 2x aanschaffen ......?

1. Ik heb het als een goed en gebruiksvriendelijk ervaren.
2. Er bestaat voorzover ik weet geen NL versie.
3. Je kunt een 15 dagen prbeer versie downloaden.
http://www.acronis.nl/homecomputing/download/trueimage/
4. Je kunt en moet een opstart CD maken om een recovery uit te voeren.
5. Met de opstart CD wordt de PC gestart met een eigen OS.
6. Met True Image kan je de image terugzetten op dezelfde partitie.
7. Volgens mij kan je het programma voor thuisgebruik op meerdere computers installeren.

Dank je wel voor de snelle reactie. Heb je voor het MAKEN van de opstart CD geen Windows installatiedisk nodig? Dat was bij DriveImageXML wel zo namelijk en dat was een groot probleem. Verder klinkt het allemaal goed. Ik heb nog geen kans gehad het programma te proberen. Maar zag min of meer per ongeluk dat de Nederlandse uitgave (die is op 28 november verschenen) van de nieuwste versie van True Image Home 2009 (12) tot 30 november in de aanbieding was bij ComputerCollectief. Vijf euro korting én geen verzendkosten. Had met de HCC dagen te maken geloof ik. Ik heb de gok maar genomen en het besteld. Ik werd vandaag gebeld; 't komt morgen. Hopelijk bevalt het......

Heb je voor het MAKEN van de opstart CD geen Windows installatiedisk nodig?
Voor het maken van een opstart CD heb je geen Win installatie disk nodig. Als Acronis geïnstalleerd is kan je met dit programma een opstart CD maken.
Maar zag min of meer per ongeluk dat de Nederlandse uitgave (die is op 28 november verschenen)
Was mij niet bekend, maar dat is goed nieuws voor veel (nieuwe)gebruikers.

Ik gebruik ATI 2009 (nederlandstalige versie van Acronis) reeds, doch ervaar wel enkele problemen. Ik kan namelijk herstelbeheer of de recovery-cd niet opstarten op mijn systeem. Ze blijven telkens hangen bij de melding "Acronis lader wordt gestart". Dit houdt dus in dat ik mijn systeempartitie niet kan herstellen. Ik veronderstel dat het aan mijn systeem ligt:
Mob Gigabyte GA-EP45-DQ6
Processor: Intel Q9550
Mem: 4 Gb
Drives: 4 HD's, 2 DVD's SATA in AHCI-mode op de Intel ICH10R.

Ik veronderstel dat het schoentje wringt bij die SATA-drives. Heb de vraag reeds enkele dagen geleden gesteld bij Easy Compputing en Acronis (NL), doch die luiden hebben blijkbaar weinig lust om support te geven, het is maar dat je 't weet. Heb het system uiteindelijk kunnen terugzetten door er tijdelijk een IDE-drive aan te hangen.

Verder werkt het programma wel goed, vooral de "Try en Dicide"-mode is interessant.

Jan

Ik weet niet of je een maxtor harde schijf hebt, maar als één van je harde schijven een maxtor is kan je hier maxblast downloaden. Volgens mij is dat ook gebaseerd op de backupsoftware van acronis. Ik gebruik dat ook om regelmatig een image te maken van mijn harde schijf.
Voor de gewone backups van bestanden ed gebruik ik syncback wat ook gratis is.

Jeetje, kan het ook nog voorkomen dat het niet werkt....? Ik heb herstelbeheer niet geactiveerd i.v.m. de herstelconsole van de leverancier van mijn computer. Ik las dat deze dan uitgeschakeld wordt en je die weer in moet schakelen. Ik heb geen idee hoe dat moet, dus heb ik het maar gewoon niet geactiveerd. Ik heb wel een opstart-cd gebrand. Tijdens het maken kun je opdrachten mee geven als het systeem problemen geeft zag ik. Maar ik heb daar totaal geen verstand van, dus heb maar gewoon een standaard disc gebrand, er vanuit gaande dat deze werkt. Desnoods kun je volgens mij altijd nog Windows herstellen, True Image installeren en dan alsnog een image terugzetten. Herstel van Windows moet dan natuurlijk wel nog mogelijk zijn. Ik heb zelf, omdat ik een OEM versie heb, alleen de herstelconsole, een recovery cd en een opstart diskette. Ik heb wel op Internet gevonden hoe je een installatie-cd van Windows XP kunt maken, maar daarvan moet je dan ook nog maar afwachten of die écht werkt. En voor VISTA kan het geloof ik niet. Je kunt wel een opstart-cd downloaden voor VISTA.

Voor backups van bestanden gebruik in ook Syncback. Dat vind ik makkelijker werken daarvoor. Overzichtelijker en beter controleerbaar.

Ik zweer bij Ghost van Symantec. Heeft me nog nooit in de steek gelaten en doet allemaal wat jij wilt. Heb ik al heel veel plezier van gehad. Ik heb in totaal 6 PC's, 4 workstations en 2 laptops.

Ik heb gezocht naar een zo gebruiksvriendelijk mogelijk programma en steeds weer kwam ik True Image tegen. Had er ook over gelezen in Computer Totaal. Het is ook goedkoper en ik heb het bovendien nog in een aanbieding gekocht. Tot op heden ben ik prima tevreden. Maar heb natuurlijk gelukkig nog geen crash o.i.d. gehad. Ik ga er vanuit dat het allemaal dan ook gewoon goed zal werken, maar schrok wel een beetje van het verhaal van Zwozwedra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan