Trust Direct Webscan 19200

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertje B.

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
M'n scanner kan ik dus niet meer installeren. Ik had hem ff gedeïnstalleerd, omdat hij donkere gedeeltes van een afbeelding niet scande. Goed, computer opnieuw opgestart en dus weer begonnen met opnieuw installeren. Eerst het bijbehorende programma gedaan via de Trust cd en nu kom ik vast te zitten. Uiteraard moet ik het ook nog als hardware installeren. Ik klik dus op dat balkje rechtsonderin en ik volg alle stappen. Het gaat goed, alleen af en toe moet ik zelf ff een bestand selecteren omdat die niet gevonden wordt. Op het eind denk ik dus dat ik eindelijk klaar ben, maar dan staat er opeens dat de installatie niet succesvol voltooid is. Hoe dit komt, is mij dus een raadsel. Krijg ook geen link naar die windows hulpservice of zo die je normaal wel altijd krijgt. Ik krijg ook bij de installatie van de hardware dat ik een paar bestanden moet zoeken die niet op mijn pc of cd-rom van windows xp of trust staan.

ps1usd.dll
TR12389.sys

Deze bestanden kunnen dus niet gevonden worden en moet ik zelf opzoeken maar dan vindt ie ze alsnog niet.

Oke, en als ik dan de scanner aansluit, en de scanner wil installeren, krijg ik weer die vage bestanden waarom gevraagd wordt.

Vreemd, ik heb dezelfde scanner, het model met de knopjes voorop.

Heb heel mijn pc afgezocht naar die 2 bestandjes, ik dacht dan kan ik ze eventueel naar je toe mailen ofzo.

Maar ik kan op mijn pc ook heel die bestandjes niet vinden.
Via zoekmachines zoeken op die bestandjes leverde heel weinig op.
In elk geval lijken ze bij Windows Xp zelf thuis te horen.

Ik denk dat je beter even met Trust kunt emailen, zij weten waarschijnlijk wel een oplossing.

Hm... vaag. Ik heb het nu nog een keer geprobeerd en de virusscanner etc. uitgezet (maakt in pricipe geen verschil uiteindelijk) en ik ging ff in elke map van de Trust cd-rom kijken, en dat bestandje dat ps1usd.dll heet, zit dus in de WinME map van de Trust cd-rom. Maar dan voeg ik dat bestand toe, en dan krijg ik weer dat er een fout is opgetreden:confused: En als ik de Windows XP Professional cd-rom erin doe, dan zitten die bestandjes ook in station C in de map WINDOWS.

Edit: ze zitten dus ook in de map Win98 en Win2000 evenals dat andere bestandje, TR12389.sys

Laatst bewerkt:
Screenshot wat ik dus elke keer op het eind krijg:

foutmeldingub0.jpg

Misschien nog een strohalm:

• Deïnstalleer de software zoals het hoort (configuratiescherm --> Software).

• Start opnieuw op.

• Schoon je systeem op met Ccleaner (incl. het register).

• Start opnieuw op.

• Installeer de software opnieuw.

• Sluit de printer aan.
Ziet je apparaatbeheer er verder gezond uit?

Misschien nog een strohalm:

• Deïnstalleer de software zoals het hoort (configuratiescherm --> Software).

• Start opnieuw op.

• Schoon je systeem op met Ccleaner (incl. het register).

• Start opnieuw op.

• Installeer de software opnieuw.

• Sluit de printer aan.
Ziet je apparaatbeheer er verder gezond uit?
Heb je stappenplan ogpevolgd, maar kreeg weer datgene wat op die sreenshot staat. Zal ff een screenshot van apparaatbeheer geven:

apparaatbeheeraj3.jpg

Nog een paar strohalmen.

Verwijder het apparaat in apparaatbeheer en start opnieuw op, lukt het nu?

Op internet kom ik informatie tegen dat de Trust ook met de Mustek drivers overweg kan.
Probeer Mustek 1200 UB Plus Scanner driver eens, je weet maar nooit.

Meer suggesties heb ik niet helaas.

Helaas, ook dit helpt niet:( Krijg gewoon weer hetzelfde. Denk ook niet dat het aan de scanner zal liggen, want hiervoor deed ie het perfect.

Hoe zal ik dit uitleggen. Ik moet zeg maar het apparaat installeren bij de "Installatie nieuwe hardware gevonden wizard". Dus dan kan ik wel een leuk .exe bestandje van Trust hebben, maar daar heb ik eigenlijk niks aan, aangezien ik de HARDware moet installeren en niet de SOFTware.

Wat is de naam van dat exe-bestand?
Ik heb een bestand gedowload met de naam 12389-02_01.exe
Dit is een uitpakbestand die de bestanden uitpakt naar de C:\download\drivers\12389-02 directory. Daar staat dan ook een readme met instructies hoe de scanner te installeren.
Is dat ook bij jou zo gegaan?

Wat is de naam van dat exe-bestand?
Ik heb een bestand gedowload met de naam 12389-02_01.exe
Dit is een uitpakbestand die de bestanden uitpakt naar de C:\download\drivers\12389-02 directory. Daar staat dan ook een readme met instructies hoe de scanner te installeren.
Is dat ook bij jou zo gegaan?
Jazeker. Maar dan gaat het dus tijdens de installatie-wizard fout.

Ik zou het echt niet meer weten, is systeemherstel nog een optie?

Haal de webcam (en andere USB apparaten) eens los tijdens de installatie.

Ook geprobeerd, maar hij vreet niet te veel stroom. Daarvoor werkte die trouwens ook namelijk.

Het gaat me niet om het stroomverbruik, helaas komt het nog wel eens voor dat de diverse USB apparaten (en/of drivers daarvan) confilcten met elkaar geven. De volgorde van installeren kan dan ook belangrijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan